Een bepaalde site onbereikbaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmpje

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
429
Snapt iemand hier iets van?

Wanadoo Cable via Casema.
Motorola Surfboard modem en Sitecom router (aanbevolen door Casema vanwege L2TP protocol). Alles werkt netjes en zonder problemen.

Totdat opeens www.discussieweb.nl (mijn favoriete praatgroep) geen reactie meer geeft. En vooralsnog alleen DW! Router meldt keurig de juiste IP als ik de DNS server test. Maar niente capito DW op het scherm. Via alternatieve verbinding is DW echter wel te bereiken!

Ultieme test... router er uit halen en modem direct op PC. En dan doet DW het wel opeens. Alles weer plat, router er weer tussen en jawel hoor: hij doet het weer.

Logs van de router geven geen vreemde zaken te zien... Wie o wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen. Want ik heb geen zin om iedere week die kabels los te moeten halen enzo.
 
Misschien een ingebouwde firewall opnieuw instellen?
 
Nee, denk ik niet dat het die firewall is. Het log van de router geeft immers niet aan dat ie die bepaalde site aan het blocken is.

Via een andere weg kreeg ik de suggestie dat Casema/Wanadoo bepaalde delen van het internet naar believen aan en uit schakelen.
Dat zou kunnen (en als je een trace doet kom je een server tegen die wanadoo.xs4all.net heet en laat nu de betreffende site bij xs4all gehost worden....) maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat ik 800m hiervandaan op een andere Casema kabel verbinding de betreffende site WEL kan bereiken.

We zoeken verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan