een bericht posten op vbulletin, vanaf een niet-vbulletin page

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niles Triple

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Topic is hopelijk duidelijk genoeg, kon het niet anders in het kort omschrijven ;)

Ik zal wat achtergrond info geven, en me ff voorstellen, ik ben Niels, een absolute PHP n00b, en ik ben begonnen aan een eigen site. (www.nilestriple.nl/index3.html voor een voorproefje).
De site heb ik gemaakt met paint en kladblok (oldskool!), en ik vind zelf dat ik (voor een n00b) een behoorlijk eind ben gekomen! :)

De site update ik dmv posts te doen in een topic van mijn vbulletin forum, en op de site zie je de (door mij aangepaste) archive sectie. Ik heb de css aangepast zodat het in mijn layout past, en een beetje dmv trial & error het php script aangepast, zodat je alleen ziet wat ik wil dat je ziet.
De reden dat ik heb gekozen om dit alles via een forum te doen, is omdat ik mijn eigen layout kan maken, en geen template hoef te gebruiken / maken voor een soort CMS dingetje, en er al een inlog-systeem, admin-systeem, ban-systeem, etc. in zit.

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik wil ook een gastenboek op mijn site, en dat wil ik ook via het forum doen.
Ik wil echter vanaf MIJN site naar het gastenboek (forum) kunnen schrijven, en dus niet vanaf het betreffende topic in het forum.
En hier werd het te moeilijk voor me, ik heb hier hulp bij nodig. Ik heb het ook gevraagd op www.phphulp.nl, maar daar kreeg ik reacties als "koop een boek over PHP en ga het leren", jottum, dáár zat ik écht op te wachten! :thumb:
Ik wíl het niet leren. Ik snap php net genoeg om het een beetje te kunnen lezen en volgen, en daar ben ik al heel blij mee!
Mijn site is echt een hobby projectje (de enige 'site' die ik verder ooit 'geschreven' heb, was mijn cu2 page, een jaar of 6 terug :rolleyes: ), en ik hoef verder geen brood te verdienen als site-builder. Ik betwijfel zelfs of ik ooit nog een keer een site ga bouwen :p

Het enige wat ik wil, is een script (en ik vermoed dat dat PHP is), waarmee ik vanaf mijn site, op mijn forum kan posten.

Ik hoop niet dat hier dezelfde mentaliteit heerst als op phphulp.nl, want 'als iemand honger heeft, moet je hem geen vis geven, maar een hengel en leer hem te vissen' gaat voor mij niet op. Ik heb eten zat, en ik wil nu gewoon een gerecht bereiden waar toevallig vis in voorkomt, dus wil ik 1 enkele vis ;)

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is (goed verhaal, lekker kort!), mochten er vragen zijn: Shoot! :)

Dan hoef je toch alleen die thread maar te laten zien? Kwestie van dat topic in een (i)frame zetten.

Tja daar kun je moeilijk over gaan doen, waarschijnlijk kost het je aardig wat werk om dat voor elkaar te krijgen terwijl het zo veel makkelijker is en niemand eigenlijk het verschil zal merken.

ik merk het verschil

en het is een totaal andere layout. Ik wil gewoon posten vanuit mijn eigen site.

dan moet je je maar eens gaan verdiepen in de code van het forum om te kijken hoe het posten werkt, waarschijnlijk iets van dit (kijk maar bij dit forum in de broncode) als je een nieuw bericht wilt gaan posten:

HTML:
<form action="newreply.php?do=postreply&amp;t=312832" name="vbform" method="post" onsubmit="return vB_Editor['vB_Editor_001'].prepare_submit(0, 2)">

V.:thumb:

ps. als php noob moet je er echt niet aan gaan beginnen. Beter om eerst php te leren, want zonder het een beetje goed te kunnen is het on-mogelijk.

dan moet je je maar eens gaan verdiepen in de code van het forum om te kijken hoe het posten werkt, waarschijnlijk iets van dit (kijk maar bij dit forum in de broncode) als je een nieuw bericht wilt gaan posten:

HTML:
<form action="newreply.php?do=postreply&amp;t=312832" name="vbform" method="post" onsubmit="return vB_Editor['vB_Editor_001'].prepare_submit(0, 2)">

V.:thumb:

ps. als php noob moet je er echt niet aan gaan beginnen. Beter om eerst php te leren, want zonder het een beetje goed te kunnen is het on-mogelijk.
Thnx :) Ik zal eens kijken..
Ik ben al vrij ver gekomen, met een beetje tijd en wat doorzettingsvermogen moet dit me uiteindelijk wel lukken, als ik maar weet waar ik naar moet zoeken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan