Een bestand aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik gebruik het zelfde menu op meerdere pagina's. Kan het ook dat als ik het menu aanpas deze op alle pagina's automatisch wordt aangepast?

Als je dat wilt, kun je bijvoorbeeld ServerSideIncludes gebruiken. Of gewoon PHP / ASP / etc.

Dan schrijf je je bestand één keer en dan kun je het als het ware bij het opvragen van de pagina erin laten "plakken".

Wellicht heeft Frontpage echter ook de mogelijkheid om met een soort van templates te werken. Dat weet ik verder niet, want ik heb totaal geen kennis van Frontpage.

automatisch menu op verschillende pagina's

Yes!
En het is op beide manieren nog heel eenvoudig ook. :)
Ter illustratie heb ik even 3 dezelfde pagina's gemaakt:
Zie op deze pagina's hoe het precies gedaan is.
  • Ik gebruik zelf altijd php, dat scheelt twee letters tikwerk, en dan kan ik bij verwijzing naar een pagina nooit de s en de l van de extensie vergeten, en per ongeluk .htm in plaats van .shtml neerpennen.

Méér insluitingen mogelijk!
Bijzonder aangenaam is, dat je er op deze manier méér ingesloten stukjes standaard-code van een pagina in kunt zetten. Het kan niet alleen voor een menu, maar ook tegelijkertijd voor een kop, een footer, en wat je maar wilt! :D
  • Bijvoorbeeld op deze site ziet een pagina er zo in de code uit. Er zitten 3 "modules" in (zoals ik de partjes genoemd heb): module-01 is alles wat er in de <head> staat en niet per pagina hoeft te verschillen. De module-02 bevat de hele linkerkolom met logo, menu, enz. En module-03 plaatst de voetregels en wat ingrediënten om de pagina aangenaam te laten printen.
  • Geeft korte en overzichtelijke pagina's.
  • Nieuwe pagina aanmaken? Een oude pagina kopiëren, content veranderen, klaar!

Géén html-editor templates!
Ik zou nooit templates (sjablonen) gebruiken zoals bv. Dreamweaver dat doet. Dat zijn interne templates in DW, en werken alleen lokaal op je eigen pc. Op het moment van uploaden schroeft DW zijn template en wat je zelf hebt gebakken in elkaar, en stuurt dan deze samengevoegde pagina richting server.
  • Wil je één regeltje in het menu veranderen, dan kan dat niet door één gewijzigd bestandje naar de server te uploaden. Nee, dat ene regeltje verander je alleen lokaal in het DW-template, en dat gaat DW dan opnieuw samenvoegen met de pagina's van de site: d.w.z. alle pagina's van de hele site moeten opnieuw samengesteld worden, en daarna worden alle pagina's van de site opnieuw geupload!
  • Bij een site van 3 pagina's zal dat nog wel meevallen, maar als je site uit 500 pagina's bestaat, duurt dat wel even...
  • En naar mijn mening is dit ook een veel onoverzichtelijker en foutgevoeliger methode dan met de simpele shtml- of php-includes. (In DW zie je de uiteindelijk samengestelde htm-pagina's niet, tenzij je ze apart gaat exporteren naar een andere plaats op je computer).
Géén frames!
Volledigheidshalve: het invoegen van een standaard menu zou ook nog kunnen met frames: venstertjes in een pagina waardoor je naar een andere pagina kijkt. Maar dat wordt aan alle kanten afgeraden vanwege de vele nadelen: geeft een stuk minder flexibele layout, slecht voor de vindbaarheid in Google, enz.

Géén javascript!
Nog meer volledigheidshalve: het invoegen van een standaard menu zou ook nog kunnen met javascript. Er is dan een javascript-bestandje met het menu er in, dat op elke pagina opnieuw opgeroepen wordt.
Met ook nog het nadeel: lastig om iets aan te passen in het menu-script (zeker als het een uitgebreid menu is). - Conclusie: teveel nadelen om toe te passen!

Kortom: CSShunter doet het met php! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Yes!
En het is op beide manieren nog heel eenvoudig ook. :)
Ter illustratie heb ik even 3 dezelfde pagina's gemaakt:
Zie op deze pagina's hoe het precies gedaan is.
  • Ik gebruik zelf altijd php, dat scheelt twee letters tikwerk, en dan kan ik bij verwijzing naar een pagina nooit de s en de l van de extensie vergeten, en per ongeluk .htm in plaats van .shtml neerpennen.

Méér insluitingen mogelijk!
Bijzonder aangenaam is, dat je er op deze manier méér ingesloten stukjes standaard-code van een pagina in kunt zetten. Het kan niet alleen voor een menu, maar ook tegelijkertijd voor een kop, een footer, en wat je maar wilt! :D
  • Bijvoorbeeld op deze site ziet een pagina er zo in de code uit. Er zitten 3 "modules" in (zoals ik de partjes genoemd heb): module-01 is alles wat er in de <head> staat en niet per pagina hoeft te verschillen. De module-02 bevat de hele linkerkolom met logo, menu, enz. En module-03 plaatst de voetregels en wat ingrediënten om de pagina aangenaam te laten printen.
  • Geeft korte en overzichtelijke pagina's.
  • Nieuwe pagina aanmaken? Een oude pagina kopiëren, content veranderen, klaar!

Géén html-editor templates!
Ik zou nooit templates (sjablonen) gebruiken zoals bv. Dreamweaver dat doet. Dat zijn interne templates in DW, en werken alleen lokaal op je eigen pc. Op het moment van uploaden schroeft DW zijn template en wat je zelf hebt gebakken in elkaar, en stuurt dan deze samengevoegde pagina richting server.
  • Wil je één regeltje in het menu veranderen, dan kan dat niet door één gewijzigd bestandje naar de server te uploaden. Nee, dat ene regeltje verander je alleen lokaal in het DW-template, en dat gaat DW dan opnieuw samenvoegen met de pagina's van de site: d.w.z. alle pagina's van de hele site moeten opnieuw samengesteld worden, en daarna worden alle pagina's van de site opnieuw geupload!
  • Bij een site van 3 pagina's zal dat nog wel meevallen, maar als je site uit 500 pagina's bestaat, duurt dat wel even...
  • En naar mijn mening is dit ook een veel onoverzichtelijker en foutgevoeliger methode dan met de simpele shtml- of php-includes. (In DW zie je de uiteindelijk samengestelde htm-pagina's niet, tenzij je ze apart gaat exporteren naar een andere plaats op je computer).
Géén frames!
Volledigheidshalve: het invoegen van een standaard menu zou ook nog kunnen met frames: venstertjes in een pagina waardoor je naar een andere pagina kijkt. Maar dat wordt aan alle kanten afgeraden vanwege de vele nadelen: geeft een stuk minder flexibele layout, slecht voor de vindbaarheid in Google, enz.

Géén javascript!
Nog meer volledigheidshalve: het invoegen van een standaard menu zou ook nog kunnen met javascript. Er is dan een javascript-bestandje met het menu er in, dat op elke pagina opnieuw opgeroepen wordt.
Met ook nog het nadeel: lastig om iets aan te passen in het menu-script (zeker als het een uitgebreid menu is). - Conclusie: teveel nadelen om toe te passen!

Kortom: CSShunter doet het met php! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dit is een hoop informatie, jammer dat ik weg moet maar morgenochtend start ik direct

Nog hard aan het werk. Ik had een bezoekersteller geinstalleerd. Deze stond mij niet aan, ik heb de string eerst geprint waardoor ik in staat was deze ook weer te verwijderen. Nu staat de afbeelding van de TELLER NOG STEEDS OP DE PAGINA. Hoe moet ik deze er nu uithalen?

www.ridderbridge.nl

Hoi Kappel,
Dat is dus gelukt, want geen teller meer te zien. :)
Wel nog wat andere puntjes:
  • regel 7: <style> moet het verplichte type="..." attribuut krijgen:
    <style type="text/css">
  • regel 13: voor <script> is language="..." verouderd, moet nu ook het verplichte type="..." attribuut krijgen:
    <script type="text/javascript">
  • regel 38: de verwijzing <link rel="stylesheet" ... enz.> gaat naar het css-bestand bree1011.css, maar dat is geen css-bestand! Het is html-code ... van de fout-pagina van ziggo. ;)
Ho, ik stop: ik zie de pagina onder mijn handen veranderen: je bent druk bezig! :thumb:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Even een stukje uit de mail van Hosnet BV.

Quote'
Geachte heer Van der Zel,

Uw websitedoorlink www.ridderbridge.nl naar http://members.quicknet.nl/n.vanderzel/index.htm en uw e-maildoorlink naar n.vanderzel@quicknet.nl zijn beiden opgezet.

Nadat er een DNS-update heeft plaatsgevonden bij uw inbel-, kabel- of ADSL-provider zal uw doorlink actief zijn. Deze DNS-updates vinden meestal enkele keren per dag plaats, afhankelijk van de provider. Het kan daarom nog enkele uren tot een dag duren voordat de doorlink werkelijk zichtbaar is.
Unquote'
------------------------------------
Terwijl ik de zaak had veranderd bleef bij mij de oude versie bestaan...
Ik heb uit pure frustratie de hele remotesite geleegd (en dat was een klus!) en toch bleef de oude versie overeind, Oorzaak zie mail neem ik aan.
Ik neem nu een borrel, over enkele dagen word ik 70, ik word maar lid van de klootschietclub denk ik.

Nee hoor ik blijf proberen.
Groeten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan