Een bestand als Excel bestand aanmerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verberkmoes

Verenigingslid
Lid geworden
26 feb 2002
Een heel goede avond,

Ik heb een macro die een CSV (Comma Separated Values) bestand (met bijvoorbeeld de naam MAN_0000.RND) met behulp van Excel in een nieuw werkblad opent en daarna een aantal berekeningen doorvoert.
Dit openen gaat eenvoudig met:

Code:
myfile = Application.GetOpenFilename(, , "Open a file with manual stored data of NL- series")
        If myfile = False Then
            MsgBox "You should select a file!", vbOKOnly, "Attention!"
            Exit Sub
        End If
 Workbooks.OpenText Filename:=myfile, Origin:=xlWindows, StartRow:=1, _
        DataType:=xlDelimited, TextQualifier:= _
        xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, Semicolon:=False _
        , Comma:=True, Space:=False, Other:=False, DecimalSeparator:="."
Dit werkt al een aantal jaren goed met verschillende macro's maar het probleem is dat het bestand niet als Excel bestand wordt herkent.
Dit blijkt als je het bestand op wilt slaan.
Bij File > Save As verschijnt het venster Save As.
Bij <Save as type> staat nu <Text (Tab delimited) (*.txt) > vermeld en bij <File name> staat de automatisch gegenereerde file name (bijvoorbeeld) <"MAN_0000.RND"> vermeld.

Dit is lastig omdat dan steeds het type Save As gewijzigd moet worden in <Microsoft Office Excel Workbook (*.xls) en ook de bestandsnaam gewijzigd moet worden in bijvoorbeeld <MAN_000>.

Vraag: is er een mogelijkheid met de macro het bestand automatisch te wijzigen in een Microsoft Office Excel Workbook (*.xls)? en ook de bestandsnaam aan te passen.

Opmerking: Ik heb zelf wel een oplossing in gedachte.
Ik kan de macro een nieuw werkblad laten openen (Book1) en hierna de sheets van het werkblad kopieren en dan het oude werkblad verwijderen. Dit lijkt mij echter een omweg.

Alvast bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Bert Verberkmoes

Laatst bewerkt door een moderator:
Automatisch opslaan

En als je nu eens in je macro na het openen van een csv-bestand de opdracht geeft om het bestand op te slaan als excel-bestand? Je kunt het bestand dan een tijdelijke lokatie en naam geven, het gaat er maar om dat het programma denkt dat het om een excel-bestand gaat.

Bedankt voor de informatie.
Het is een mogelijkheid maar ik sta nog niet te springen om het zo te doen.
In ieder geval nogmaal bedankt.
Bert Verberkmoes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan