een beveiligde webpagina zonder PHP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
124
Hallo allemaal

Ik heb net begrepen dat een PHP scripting niet ondersteunt kan worden met mijn zgn. gratis webspace ruimte van Ziggo (Casema).

Sorry voor deze simpele vraag... is er een manier om toch een pagina binnen mijn website te beveiligen, zo ja.. hoe....
of een contactformulier te maken? Of is dat op geen enkele manier mogelijk in mijn geval?

Vriendelijke groet,
 
Beveiligen kan op meerdere manieren. Ondersteunt Ziggo htaccess? Dit is een andere manier om je pagina's te beveiligen.

Over een contactformulier: omdat je host geen php ondersteund, zal je een alternatief moeten vinden, buiten je host om. Ik meen dat er een aantal sp's zijn (service providers), die dit doen. Zomaar een voorbeeldje, http://www.emailmeform.com/ (geen ervaring mee overgens).


:thumb:
 
Dank je, Vegras

Geen idee of Ziggo htacces ondersteunt, dat moet ik nog uit gaan zoeken.
 
nee, wordt ook niet ondersteund.

Nu heb ik deze site gevonden...

http://www.sitemasters.be/tutorials/6/1/375/Javascript/Wachtwoord_Beveiliging

Gaat over MD5, dat zou een wachtwoord kunnen versleutelen.

Helaas snap ik er weinig van. Ik heb de scripts in een testpagina gezet, en ik krijg inderdaad het MD5 tooltje. Het kan inderdaad, wat je links intypt, en je klikt op MD5 button, het woord versleutelen.

Maar hoe nu verder..... hoe kan ik dit integreren in (of met) een simpele wachtwoord beveiligde pagina? Wat kan ik ermee?

Kan iemand mij, die dit weet, dit simpel uitleggen?
 
Wil je uitleg over md5 of over hoe je het script moet implementeren?

Wat betreft de veiligheid; zelfs met een md5 versleuteling is het niet veilig. Je kunt namelijk gewoon in de file uitlezen waar hij probeert heen te verwijzen en die pagina openen met javascript uit.

Bovendien kun je de md5 hash ook zien; en die op het internet laten kraken, en dan ben je er ook. Kost je hoogstens een half uurtje.

Als je een veilige site wilt, raad ik je toch aan om een host te zoeken met PHP ondersteuning... je hebt ze al voor minder dan 2 tientjes per jaar namelijk.
 
Misschien kan je toch uitleggen hoe ik dat doe met MD5?
is voor mijn website vast voldoende.
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan