Een boel problemen met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Berichten
4
Allen,

Sinds woensdag heb ik flink wat problemen op mijn laptop, ik zal even bij het begin beginnen. Woon op dit moment in Spanje, ik heb geen internet in huis maar toevallig is er een autorijschool in de buurt die een onbeveiligd draadloosnetwerk heeft. 4 maanden vollop gebruik van gemaakt toch woensdag. Ik start mijn computer op, komt er een scherm naar boven van Windows Live OneCare: ´´De service van Windows Live Onecare werkt niet of is gestopt´´, computer meerdere malen opnieuw opgestart maar tevergeefs. Verder kan ik geen verbinding maken, kan dat schermpje niet eens openen(als ik dat probeer gebeurt er gewoon niets), kan het Netwerkcentrum niet openen(krijg een wit scherm te zien), ´´Uitvoeren´´ werkt niet meer, kan apparaatbeheer niet openen, eigenlijk alles waar een schildje voor staat (Windows Security Center).. Systeemherstel werkt niet, heb via een usb geprobeerd om Malicious Software Removal Tool te installeren maar ook dit werkt niet.. Services.msc geprobeert maar ook dit werkt niet, de update-geschiedenis van Windows kan ik ook niet openen.

Ik heb geen flauw idee hoe dit kan, heb niets vreemds gedaan, voor zover ik weet niets vreemds ontvangen, weet ook niet enorm veel van computers af. De laptop waar het hier om gaan is een Asus notebook F50SL Series met Windows Vista Home Premium.

Zou iemand mij met deze problemen kunnen helpen?

Bij voorbaat dank:thumb:

Gr. Job
 
ik zou zeggen start hem eens op in veilige modus

stap voor stap:

zet hem aan en druk na het bootscherm voor win vista scherm op f8
kies hier veilige modus en scan hem dan op virussen en spyware enz.

hoor het nog wel!!
 
Hee,
Bedankt voor je snelle reactie, heb m nu in de veilige modus staan maar Windows Live OneCare zegt nogsteeds dat de service niet werkt of gestopt is.. Kan m dus ook niet scannen.. Heb trouwens de gewone veilige modus gekozen en niet met netwerkdingen..

Edit. Het scannen met Malicious lukt nu wel, er is geen schadelijke software gevonden..

Edit2.. Dus veilige modus gestart, uitvoeren werkte dus heb ik ingetypt: services.msc. Dit werkte goed, gedaan wat op de site van OneCare staat, zegt ie dat ie OneCare niet kan uitvoeren in de veilige modus.. Is dat normaal? Het stomme is dat ik services.msc alleen in de veilige modus kan openen en niet in de normale... Wat te doen, wat te doen..
 
Laatst bewerkt:
Nou, OneCare opent nogsteeds niet, ook niet in de veilige modus. Verder doen de meeste dingen het wel, heb services.msc geopend en daar OneCare opgezocht, er stond "gestopt" waar "gestart" moest staan, ik probeer op starten te drukken zegt ie dat dat niet mogelijk is in de veilige modus...

Heb even een HijackThis file gemaakt, weet niet of iemand daar iets aan heeft...




Zou het misschien zo zijn dat wanner ik OneCare verwijder het probleem opgelost is? Zoja, is dat slim om te doen?

Gr. Job
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat heb je van onecare???

alleen antivirus dan kun je ook avira antivir installeren (gratis)

ook spyware dan avira antivir (gratis) + spyware terminator (gratis)
 
Van OneCare heb ik voor zover ik weet de virusscanner.. Verder voor spam enzo heb ik denk ik Windows Security Center.. Maar het ***lige is, wanneer ik OneCare verwijder weet ik niet zeker of het probleem opgelost is, en ik kan het niet weer installeren omdat je de code maar 3x kunt gebruiken(is een legale versie).. Dus tja wat is wijsheid?
 
Ik heb je HijackThis log verwijderd omdat we hier geen ondersteuning aan geven.
 
in ieder geval laat onecare er even op en installeer de anti virus/spyware die ik genoemd had en laat ze scannen

hoor de uitslag wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan