Een brander die maar niet Werken wil..!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: ??

Geplaatst door Cantlet_yougo
Het werkt geen eens..En nu herkent ie de Brander geen eens..Bij "My computer" zie ik alleen

D: dat is de CDrom speler

e: zie ik niet???

Heb ik alles wel goed aan gesloten??

Zo niet...Hoe moet ik het doen??

Ik vindt het lastiggg

Help

Wat ben je aan het doen? Geen paniek, maar gewoon rustig:
In dat apparaatbeheer staan de vraagtekens bij overige.
Het staat wel een CD speler in de lijst.
Wat de brander betreft:
Je kon toch voorheen branden. Waarom zou je nu opeens brander eruit halen en aan de aansluitingen gaan kietelen.
Is jou PC echt schoon van: virussen en dergelijke?
Om achter te komen wat er mis is met de brander, laat deze opzoeken door het progje Aida. Aida kun je hier downloaden : http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Wat de vraagtekens betreft doe eerst het volgende: start PC op in veilige modus. Ga dan naar je apparatenbeheer. Vervolgens klik je 1x op de vraagteken en daarna klik op: verwijderen. Als vraagtekens weg zijn, start PC opnieuw op. Kijk daarna opnieuw.
Terug naar Nero het volgende: bij sommige Pc’s wordt Nero standaard meegeleverd. In dat geval krijg je ook een CD met Nero erbij. Dit is belangrijk omdat deze Cd’s zijn afhankelijk van de type brander dat op de PC zit. Bijv.: een Nero CD dat bij een Lite-on brander geleverd wordt gaat NOOIT werken met een Acer brander!!!

Check eerst dat je PC echt “schoon” is. Download daarna dat Aida progje en kom terug met de lijst van Aida.
Daarna gaan we verder.

Groetjes
Falco

okee

oke ik ga effe alles proberen Falconetti..Ben straks weer terug met die Aida-lijst...;)

Ik gok dan toch dat je hem verkeerd hebt ingebouwd. Heeft Aida nog wat opgeleverd. Er zat niets bij je reactie namelijk. Ik ben heel benieuwd of Aida de brander wel ziet (eerlijk gezegd verwacht ik van niet).

Re: Re: Re: Re: ??

Ja maar dat was met een andere PC...

Maar die is stuk gegaan ....Gevallen van de trap....:(

Je komt beetje langzaam met volledige info. Je schreef dat de brander wel Cd’s leest. Vervolgens deed de brander tot de zomervakantie. Nu was het een andere PC.
Leest de brander wel op deze (huidige) PC of niet?
Is deze een andere merk PC?
Heb jij op deze PC niets (nooit) kunnen branden?
Is de Nero CD die je hebt wel de originele dat bij deze brander geleverd werd?
Ik ben ook erg benieuwd als Aida de brander herkent.

Groetjes
Falco

??

Geplaatst door falconetti

Je komt beetje langzaam met volledige info. Je schreef dat de brander wel Cd’s leest. Vervolgens deed de brander tot de zomervakantie. Nu was het een andere PC.
Leest de brander wel op deze (huidige) PC of niet?
Is deze een andere merk PC?
Heb jij op deze PC niets (nooit) kunnen branden?
Is de Nero CD die je hebt wel de originele dat bij deze brander geleverd werd?
Ik ben ook erg benieuwd als Aida de brander herkent.

Groetjes
Falco

...Antwoorden...

-nee, hij leest niet
-ja, Amd Duron
-Nee want het lukt niet
-Ja het is de orginele.

Over dat Aida..

Hij wil niet uploaden omdat het te groot is...:mad:

Als de brander goed is aangesloten dan..helaas :( :(
hij is KAPOT !!
Als ik het goed begrijp: brander zat in 1 PC dat van de trap valt..
In de nieuwe PC brander heeft nooit wat gedaan.
Aida herkent hem niet, staat alleen een melding over een OEM.
Als info, ik plaats hier een screenshot van Aida, van mijn PC. Je ziet de 2 apparaten in de lijst rechts.

Grtz
Falco

Bijlagen

• aida screenschot.jpg
    aida screenschot.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 16
Als Windows de brander niet ziet worden er geen drivers geinstalleerd en ziet Aida hem dus ook niet. Dat was te verwachten. Het eerste dat moet gebeuren is kijken of de brander goed is aangesloten. Gezien de opmerking "Ik heb maar wat gedaan" twijfel ik heel sterk of hij goed is aangesloten. Zoalng dat niet zo is kan je zoeken wat je wilt maar zal je er nooit uitkomen.

Als de brander goed is aangesloten dan..helaas :( :(
hij is KAPOT !!
Als ik het goed begrijp: brander zat in 1 PC dat van de trap valt..
In de nieuwe PC brander heeft nooit wat gedaan.
Aida herkent hem niet, staat alleen een melding over een OEM.
Als info, ik plaats hier een screenshot van Aida, van mijn PC. Je ziet de 2 apparaten in de lijst rechts.

Grtz
Falco

Nee...Nu is ie perfect aangesloten enz..Maar ik heb gehoord dat het aan de software ligt..En de brander zat niet in de pc toen ie viel..:thumb:..Ik maak ook wel effe een Screenshot van de mijne..Ben zo terug

Nee...Nu is ie perfect aangesloten enz..Maar ik heb gehoord dat het aan de software ligt..En de brander zat niet in de pc toen ie viel..:thumb:..Ik maak ook wel effe een Screenshot van de mijne..Ben zo terug
Welke software bedoel je, de barandsoftware of Windows?

Ik ga overdag alles in deze topic opnieuw doorlezen. Je komt steeds met nieuwe/andere info.
Dat screenshot begrijp ik niet echt. Beeld is vrij onduidelijk en waarom staat met grote rode letters: UNREGISTERED er op?
Wat is nu unregistered?
Kun jij ook de vraag van Wim beantwoorden??

Ik heb denk ik het zelfde probleem... wel de lead in schrijven, maar niet de data.... dat kan je op de volgende manier voorkomenwaarschijnlijk, helaas heb ik nog geen complete oplossing kunnen vinden:

Ik heb gemerkt dat het door de overdrachtsmodus wordt veroorzaakt, die je in apparaatbeheer onder de eigenschappen van je ide ata/atapicontrollers kan wijzigen.

Op data en video cd's moet je deze op multiword dma mode 2 inschakelen, met audio cd's moet je deze op alleen PIO zetten....

Ik ga overdag alles in deze topic opnieuw doorlezen. Je komt steeds met nieuwe/andere info.
Dat screenshot begrijp ik niet echt. Beeld is vrij onduidelijk en waarom staat met grote rode letters: UNREGISTERED er op?
Wat is nu unregistered?
Kun jij ook de vraag van Wim beantwoorden??

Ik moet dat programmatje nog Registreren...;)

Geplaatst door Sarvo
Ik heb denk ik het zelfde probleem... wel de lead in schrijven, maar niet de data.... dat kan je op de volgende manier voorkomen waarschijnlijk, helaas heb ik nog geen complete oplossing kunnen vinden:

Ik heb gemerkt dat het door de overdrachtsmodus wordt veroorzaakt, die je in apparaatbeheer onder de eigenschappen van je ide ata/atapicontrollers kan wijzigen.

Op data en video cd's moet je deze op multiword dma mode 2 inschakelen, met audio cd's moet je deze op alleen PIO zetten....

ja...De lead doet ie..Maar de data niet...:(

Ik ga effe kijken of het me lukt...;)

Sarvo..Ik snap niet hoe je dat moet installeren..

Wil je me daar even mee helpen..aub :o

Thanks...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan