Een bridge maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonGuan

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Situatieschets:

Ik heb een WL-370 en een WLR-6000 beide van Sitecom
Op de WLR-6000 komt het internet binnen en ik wil van de WL-370 een bridge maken (draadloos), hoe stel ik dit in (voor 2,4 ghz en 5,0 ghz)? Iemand een idee?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
DHCP server uitzetten en het ip adres veranderen naar eentje uit de range van die andere buiten de DHCP adressen ervan lijkt mij wel werken.

Dit is helaas niet genoeg, oftewel, het werkt nog niet.

Moeten de SSID, Channel en key hetzelfde zijn of juist niet?

dus:

Instellingen wifirouter (1) naar eigen smaak (IP: 192.168.0.1, DHCP range 100 tot 200)
Instellingen repeater(2): DHCP server disabled, ingesteld als bridge (WDS), ESSID hetzelfde als 1, Kanaal hetzelfde als 1 en key ook hetzelfde als 1. (IP: 192.168.0.2)

Je moet ook de tweede router aansluiten via een netwerk poort en niet de WAN poort, tenzij de router specifiek een functie hiervoor heeft.

dus:

Instellingen wifirouter (1) naar eigen smaak (IP: 192.168.0.1, DHCP range 100 tot 200)
Instellingen repeater(2): DHCP server disabled, ingesteld als bridge (WDS), ESSID hetzelfde als 1, Kanaal hetzelfde als 1 en key ook hetzelfde als 1. (IP: 192.168.0.2)

Miss nog het mac van de 1e router nog invullen bij de wds.

heb je de beide routers nu nog met een kabel verbonden want dan gaat WDS zeker niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan