Een browser spel maken en laten draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

de rus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
heey mensen, ik wil een eigen browser game maken, maar ik weet niet hoe ik moet beginne.

Groetjes de_rus

Eey, welkom op Helpmij.nl

Nog iemand die een browserspel wil maken.

Bedenk je wel dat een browserspel veel werk is, eerst om het te maken, en daarna heb je ook nog het onderhoud.

Ik neem aan dat je een textbased game als Omerta wilt gaan maken? Dan moet je PHP gaan leren. PHP is een server-side scripttaal. Ik weet niet hoeveel ervaring je al hebt met het maken van webpagina's in PHP, dus ga ik uit van een rasechte beginner.

Als beginner raad ik je aan eerst deze tutorial te volgen. Als je dat hebt gedaan weet je al veel van de basis.

Daarna kun je op google gaan zoeken. Zoek een goede tutorial uit, die lekker uitgebreid is.

Mocht je alles zelf willen doen. Dan kun je de game het beste in delen maken, zoiets:
1. Plan maken (bedenk iets origineels, geen crimes, anders krijg je toch geen spelers)
2. bijv. Login maken
3. bijv. 1e gamegedeelte maken (statscreen o.i.d.
etc. etc.

Ik zou zeggen, laat je niet afschrikken en veel succes:thumb::thumb::thumb:

maar ik wil niet iets als ometra maken.
ik wil een habbo gekruist met sims en het legaal houden.
idd ik ben egt een begginer en drm weet ik niets van websites make

Heh...
Nou, dan ga je eerst HTML leren. Dat is de basis van elke website. Dan kan je eventueel javascript, css, php en sql leren.
Als je dat allemaal kan begin je met Java, om een applet te maken (neem iig aan dat habbo een java applet is oid? iemand? ken t niet)

Again, het is niet iets dat je in 2 avondjes doet. Ook niet in 2 maandjes.

Ook niet in 2 jaar, en dat is uit ervaring :)

Stap 1 is (in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen) overigens niet om HTML en PHP te leren, maar om je game uit te schrijven, alle functionaliteiten, opties, alle dingen die je kunt doen en kopen, etc...
Als je dat document af hebt, dan kun je eens gaan kijken naar hoe je dat spel het beste kunt maken, want misschien is PHP/JAVA wel niet de juiste oplossing voor je.

Voor een echte beginner met zulke plannen haal je misschien 2 decennia net:D:D:D

Maar habbo is volgens mij gemaakt in flash. [edit]Je moet inderdaad wel eerst een plan voor je game hebben![/edit] Wat je eerst zult gaan moeten doen is PHP en MySQL leren (om gebruikers in te laten loggen ed.). Dan zul je moeten leren werken met Flash en ActionScript. Als ook dat is gelukt heb je de (hopelijk) werkende applicatie. Nu zul je met (x)HTML en CSS een webpagina moeten gaan bouwen waarin je de applicatie laat afspelen.

Ook zal je, om gerechtelijke problemen te voorkomen, een aantal policy's moeten gaan schrijven (of je moet het laten doen), waarin je aangeeft dat je bijvoorbeeld voor bepaalde gevolgen niet verantwoordelijk bent. Dit is vaak al wel een weekend werk...

Al met al een hoop werk, dus erg veel succes!:thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
bedankt allemaal, nu nog een vraag. wat moet ik doen als me web wordt gehakt?

Gewoon de website tijdelijk van de server van de hoster halen en als je dat gedaan hebt kan je aan de provider vragen of ze het ip-adres van de hacker(s) willen blokken als dat gebeurd is kan alles er weer op. Dat lijkt mij de simpelste manier.

Ik zou beginnen met goeie wachtwoorden erop zetten.

Wat bedoel je met 'je website'? Bedoel je de webserver die je van je provider huurt, of de applicatie die jij gemaakt hebt? In dat laatste geval heb je namelijk gewoon dikke pech, je moet zelf zorgen dat die veilig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan