• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een button maken om door een aantal cellen in een lange regel te springen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemien2

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Beste allemaal,

In een Excel sheet wil ik snel naar een aantal antwoordvelden binnen 1 regel kunnen springen.Kan je ook een soort button maken die in je active schrerm 'zweeft' en bij klikken naar de (van te voren ingegeven) kolom springt?dus in de functie kan je een aantal vaste waardes geven zoals bc bg de fj. en als je dan op de button klikt, springt de cursor binnen de active regel naar deze cellen dan kan ik eventueel die cel aanpassen en dan weer naar de volgende.Als laatste springt ie dan naar de a kolom. Kan je dat maken? Zo kan ik snel de zelf in gegeven antwoorden na kijken in de lijsten.

Dankjewel Willemien

Ik denk dat het kan, maar heb je ook al eens bij menubalk/scherm/titels blokkeren gekeken ?
Zet de cursor achter de kolom waarvan je de gegevesn altijd in beeld wil hebben. Zet deze vast met titels blokkeren.

In de bijlage een bestand met zwevend keuzevak + knop

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het kan, maar heb je ook al eens bij menubalk/scherm/titels blokkeren gekeken ?
Zet de cursor achter de kolom waarvan je de gegevesn altijd in beeld wil hebben. Zet deze vast met titels blokkeren.

In de bijlage een bestand met zwevend keuzevak + knop

Heel erg bedankt voor je programeer werk. het zwevende blokje is precies wat ik bedoelde, maar het doet nog niet wat ik graag zou willen :(

als ik bv in cel A100 sta, willi ik graag dat ik via de ga knop bv naar at100 spring en dan naar bg100 en dan naar cg100 en dan naar ck100. velden di ik er zelf 1 malig in zet...

Hopelijk kunt u dit nog voor mij aanpassen?

Groetjes Willemien

sorry

Lichtjes aangepast en vereenvoudigd; zie bijlage.

Ik vind het heel erg om te zeggen... Want u heeft er al veel werk van gemaakt, maar de laatst versie doet doet het niet :(

Misschien is mijn vraag wel te moeilijk hoor. Toch heel erg bedankt voor de moeite.

De laatste versie doet het wel.
Voer een celnaam in bijv. D20, sluit af met Enter of Tab en cel D20 is geselecteerd.
Het werkt niet als je een ongeldige warde voor een cel invoert, of de macro's hebt uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan