• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een cel 2 kleuren geven

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Is het mogelijk om de helft van een bepaalde cel bijvoorbeeld geel te maken en de andere helft van de cel groen? Zo ja, hoe?!? En als dit mogelijk is, is dit dan ook mogelijk met 3 of 4 verschillende kleuren?
Ik gebruik Excel 2003, maar wil de eventuele oplossing ook graag voor Excel 2010!

Laatst bewerkt:
Dat kan met rclick -> format cell -> vulling tab -> vul effecten (twee kleuren)

Met 2010 zijn er wat meer effecten mogelijk, maar ik heb zelf geen 2010 dus dat heb ik alleen uit de productbeschrijving

Ik ook niet... Misschien dat dit pas mogelijk is vanaf 2007 of 2010. Binnenkort krijg ik toch Excel 2010 dus daar zal dit dan blijkbaar wel op moeten kunnen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm mogelijk een vertaalfout (heb engelse versie) of de optie is specifiek voor mijn werk. Heb geen andere 2003 tot mijn beschikking dan mijn werklaptop, maar die is hevig aangepast. Voor 2007 en verder is het in ieder geval zeker mogelijk met de standaard opties

Oke dan wacht ik rustig af totdat ik de 2010 versie heb! Bedankt!

Terwijl je op 2010 wacht kan je hier wat mee spelen.
Niet bepaald mooie code maar wel kleurrijk in de cel.
Kies ergens in een blad een lege cell en probeer deze code.

Code:
Sub Two_Colors_In_Cell()
    Dim a As Long, b As Long, c As Long, d As Long
    a = ActiveCell.Left
    b = ActiveCell.Offset(, 1).Left
    c = ActiveCell.Top
    d = ActiveCell.Offset(1).Top
    With ActiveCell
        ActiveSheet.Shapes.AddShape(msoShapeRectangle, a, c, (b - a) / 2, d - c).Select
        Selection.ShapeRange.Fill.ForeColor.RGB = RGB(255, 0, 0)
        Selection.ShapeRange.Line.ForeColor.RGB = RGB(255, 0, 0)
        ActiveSheet.Shapes.AddShape(msoShapeRectangle, a + (b - a) / 2, c, (b - a) / 2, d - c).Select
        Selection.ShapeRange.Fill.ForeColor.RGB = RGB(0, 0, 255)
        Selection.ShapeRange.Line.ForeColor.RGB = RGB(0, 0, 255)
    End With
End Sub

Bedankt voor de moeite!
Helaas heb ik deze week pas voor het eerst met soortgelijke codes gewerkt dus ik snap het fijne er nog niet van. Wanneer ik dit invul bij "Programmacode weergeven" dan gebeurd er verder niets. Ook niet wanneer ik in welke cel ook gegevens invoer...

Begin jij dan eens met uit te leggen wat je bedoeling is.
Tot hiertoe heb je enkel gevraagd of het mogelijk is om een cel meerdere achtergrondkleuren te geven, en daar heb je een antwoord op gekregen.
Heb je verdere bedoelingen zal je je toch wat moeten verduidelijken.

Volgens mij staat deze vraag al als opgelost. Ik zie dan ook geen enkele reden om hier verder op in te gaan.

Wanneer ik dit invul bij "Programmacode weergeven" dan gebeurd er verder niets. Ook niet wanneer ik in welke cel ook gegevens invoer...

Welk nut heeft deze opmerking dan??????????????????
Nou, voor mijn part zoek je het zelf maar uit.

@HJ25
Je moet zelf ook wel wat willen doen natuurlijk.
Nergens staat welke cel je gekleurd wil hebben zo de mensen die je willen helpen doen maar een greep naar iets.
Ook staat nergens onder welke omstandigheden de cells gekleurd moeten worden.
enz enz.

@Rudi
Bedankt voor het meedenken en voor de reactie.

Han

@HJ25 Nogmaals, onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan