• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een cel gelijk aan dan pas opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffreydeWit

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2014
Berichten
17
Goedemorgen,

Heb al zo'n beetje hele internet afgezocht voor een formule waar ik niet uit kom. Ik heb in werkblad 1 twee kolommen. 1 kolom (U) dient automatisch ingevuld te worden en de andere kolom (W) heeft al een waarde (een tijd). Op het andere werkblad heb ik een kolom met tijden (D) en een kolom met aantallen(P).

Nu moet het zo zijn dat kolom U gevuld wordt doordat een waarde (tijd) in kolom (W) gelijk is aan een waarde in kolom D (van werkblad 2) en hij dan in kolom U de waarde zet uit de cel in kolom P die achter de waarde staat uit kolom D....

Ik hoop dat het enigzins duidelijk is....

Mvg
Jeffrey
 
Jeffrey,
Welkom op het forum. Vermoedelijk zal een voorbeeldbestand ontdaan van gevoelige info meer duidelijkheid scheppen...
 
Kan ik nog een bestand uploaden hier? (Zat idd even in de knoei met gevoelige info)
 
Klik in je 1e post op 'bericht aanpassen' > 'ga geavanceerd' > scroll naar beneden 'beheer bijlage'
Mocht dit niet lukken hebben we altijd nog www.mijnbestand.nl
 
Bijlage

Als het goed is hier de bijlage...
 

Bijlagen

  • Kopie van proces 14042014.xlsx
    258,7 KB · Weergaven: 14
Ter verduidelijking:
Kolom W = tabblab vroege dienst kolom TIJDSTIP/LAADTIJD
Kolom U = tabblad vroege dienst kolom GEPLANDE COLLI PER RIT
Kolom D = tabblad data kolom LAADTIJDSTIP
Kolom P = tabblad data kolom OPEN COLLI
 
Volgens mij is dit hem
Voor U8
Code:
=INDEX(Data!$D$2:$P$31;VERGELIJKEN('Vroege dienst'!W8;Data!$D$2:$D$29;1);KOLOM(Data!$P$1)-3)
 
Kijk eens aan, ik ben al een heel stuk verder..!! Zeer zeker..!! Echter, hij zet hem momenteel één te ver naar onder. Bv: een tijd van 0839 meot al bij 0838 staan en na die tijd meot hij weer losgekoppeld worden. Dus het moet een eenmalige actie worden.
Daarnaast heb ik het bereik achter vroege dienst aangepast van D2 tot d29 heb ik aangepast naar D:D zodat hij altijd de hele kolom D pakt... Toch?!

Iig al hartelijk veel dank!
 
Korter gezegd: Als de tijd neit voorkomt in het tabblad data, moet ie niks invullen...
Heb de kolommen nu ook beetje veranderd (vastgezet) en dat werkt ook perfect!
 
Ik zou het dan zo doen:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(W8;Data!$D$2:$P$29;13;ONWAAR);"")

Het vervelende is alleen dat de tijden op 'vroege dienst' en 'data' niet echte tijden zijn (waarschijnlijk gekopieerd en geplakt ofzo).
Als je de formule er nu in zet dan krijg je alleen maar lege cellen, maar wanneer je in de cellen gaat staan met 'tijden' en drukt op F2 en dan bevestigen met een Enter dan worden ze geconverteerd. Vervolgens krijg je wel een resultaat uit de formule.
 
Ok, dus heb ik een "bug" in Excel...!? :)
Hartelijk dank iig voor de tijd en de support... Ik ga kijken of ik er verder mee kom!
Thanx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan