Goedemiddag.
In het voorbeeldbestand heb ik 12 kolommen met getallen en 12 kolommen met 2 letters.
Mijn vraag is of het mogelijk is om ,als ik een cel in de matrix met getallen aanklik,
de corresponderende cel in letters bv gevuld wordt met de kleur groen.
Bereik letters A1 : L16; Bereik cijfers M1:X16.
Dus als ik bv N2 aanklik, dan zou cel B2 groen moeten worden.
Als ik daarna O3 aanklik, zou b2 weer de standaardkleur moeten krijgen maar wordt nu C3 groen gekleurd.
Ik kan me voorstellen, dat zoiets met een private Sub moet in het werkblad
( ik zeg groen maar als iemand, die de oplossing weet, liever een andere kleur wil gebruiken, is dat ook prima
).
In het moederbestand heb ik al een Private Sub Worksheet_SelectionChange aan een bepaald werkblad hangen, waar bovengevraagde zich eigenlijk ook zou moeten afspelen.
Ik weet niet of juist dit event nodig is om datgene voor elkaar te krijgen wat ik graag wil.
Of dat het bv mogelijk is om 2 SelectionChange events aan 1 werkblad te hangen.
Ik heb dat geprobeerd , maar kreeg uiteraard de melding over een dubbele declaratie.
Groetjes, Ron.
Ik gebruik excel 2003 Nederlands.
In het voorbeeldbestand heb ik 12 kolommen met getallen en 12 kolommen met 2 letters.
Mijn vraag is of het mogelijk is om ,als ik een cel in de matrix met getallen aanklik,
de corresponderende cel in letters bv gevuld wordt met de kleur groen.
Bereik letters A1 : L16; Bereik cijfers M1:X16.
Dus als ik bv N2 aanklik, dan zou cel B2 groen moeten worden.
Als ik daarna O3 aanklik, zou b2 weer de standaardkleur moeten krijgen maar wordt nu C3 groen gekleurd.
Ik kan me voorstellen, dat zoiets met een private Sub moet in het werkblad
( ik zeg groen maar als iemand, die de oplossing weet, liever een andere kleur wil gebruiken, is dat ook prima

In het moederbestand heb ik al een Private Sub Worksheet_SelectionChange aan een bepaald werkblad hangen, waar bovengevraagde zich eigenlijk ook zou moeten afspelen.
Ik weet niet of juist dit event nodig is om datgene voor elkaar te krijgen wat ik graag wil.
Of dat het bv mogelijk is om 2 SelectionChange events aan 1 werkblad te hangen.
Ik heb dat geprobeerd , maar kreeg uiteraard de melding over een dubbele declaratie.
Groetjes, Ron.
Ik gebruik excel 2003 Nederlands.