Een comp. van twee maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breitner

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Ik heb de volgende vraag, momenteel heb ik twee computers en ik zou graag wat meer geheugen willen hebben. Is het mogelijk om twee harde schijven in een computer te zetten? Ik heb geen verstand van de termen maar de een heeft een pent.3 processor en 128 Ram geheugen. De ander...harddrive 40GB, 128 MB en 866 MHz.
Laatstgenoemde zou ik willen gebruiken om uit te breiden.
Alvast bedankt,
Br.

hoe groot is de harde schijf die in de eerste zit?? geheugen kan je overzetten als het alle twee sdram is

Ha, daar was ik al bang voor dat iemand zo´n vraag zou stellen (grin). Waar en hoe kan ik dat precies zien? Ik heb al gezocht in systeeminfo maar daar zag ik niks over de harde schijf.

Bij de tweede staat...128MB Non ECC Memory
En ook... 40 GB EIDE ATA 100 Hsrddrive 7200rpm
Vernieuwd met...ik weet niet meer wat dit was...16847 128 MB SDRAMM PC100
Nu moet ik dus even kijken naar de andere computer...maar waar???

Bedankt Crash, handig dit programma. Ik zie dat de harde schijf van de andere comp. 20GB is. En bij het intern geheugen staat inderdaad SDram maar bij de ander kan ik dit niet vinden. Is dat 128 MB Non -Ecc Memory?
Al met al wordt ik er niet blij van...als het wel bij elkaar gezet kan worden heb ik 60GB. Dat is misschien nog niet erg veel? gr. Br.

Dat NON ECC is niet echt interessant, het gaat om de snelheid en die zal wel goed zijn bij een PIII draait het geheugen op 100 of 133 mhz.
Je schrijft dat in de 866mhz versie, 100mhz geheugen zit en dat zal in de andere ook zitten.
Maarrrrrrrr, ergens klopt het niet, bij een 866mhz hoort 133mhz geheugen.

Totaal 60gb aan harddiskruimte is voor veel mensen voldoende hoor.

Hoi,
Het probleem is dat de verschillende termen mij niet zo veel zeggen. Nog even op een rijtje; mijn vraag was of ik een harde schijf van computer 1...2 de ander kan zetten.
Comp. 1
Dimension 4100MT 1Hgz/2 67SC20J
40GB EIDE ATA-100Harddr.
Vernieuwd met; 16847 128 MB SDRamm PC100

Comp.2
Itel Pent. 3, 550Mhz
512KB internal Cache
Chipset Intel 440BX
Intern geheugen: 126MB 100MHZ SDram (uitbreidbaar tot 768MB)
Harddisk 20 GB/72oorpm/Ultra DMA 66 Ata support

Hopelijk klopt de info zo wel Maestro 12, zoals gezegd...ik begrijp de meeste cijfers,nummers en termen niet.

Stel dat dit mogelijk is, kan ik dan WindowsME op comp.1 eraf halen en er net als comp.2 Windows98 opzetten?
En...is er een risico dat ik mijn data van comp.2 kwijtraak door deze actie?
Misschien eerst alles via thuisnetwerk op comp.1 zetten?
Alvast bedankt,
gr. br.

ummhhzz, als ik het allemaal even snel bekijk is de Dell een 1 ghz, bijna 2× zo snel als comp 2. Waarom zou je dan comp 2 uit willen breiden, je kan het dan beter andersom doen, kan je ook nog gewoon XP installeren.

Kijk eens of je de servicetag kunt vinden van de Dell.

[edit] Ik lees weer fout, ik zie dat je systeem 1 wilt uitbreiden. Het geheugen uit pc2 gaat in elk geval gewoon passen in pc1, de harddisk ook. En de pc1 is snel zat om XP erop te draaien
[/edit]

Laatst bewerkt:
He maestro, dat is goed nieuws. Dat ga ik doen! En XP erop zou super zijn. Zeer bedankt!
Gr. Br.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan