Een complete database moet jaartal toegevoegd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

aloon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Hallo
Ik heb een database voor een vereniging gemaakt en is eigenlijk al af.
Nu ben ik vergeten om bij de tabellen een jaartal toe te voegen bij de leden wanneer ze lid zijn geweest. Als ik nu een selectie voor een bepaald jaar wil maken gaat dit niet meer.
Alle queries etc die ik gebruik om rapporten en formulieren te maken moet ik dan gaan voorzien van een jaartal keuze.Dit is mijn inziens erg veel werk en fouten gauw gemaakt.

Heeft er iemand een idee om dit slim te doen. ik ben geen hele ervaren access gebruiker maar wil me wel verder bekwamen.

Heb je wel al in je tabel opgeslagen wanneer iemand lid is geworden?

Tardis

Ik neem aan, dat je nog ergens een bronbestand hebt met de originele gegevens? Al dan niet op papier?

Jaartal database

Heb je wel al in je tabel opgeslagen wanneer iemand lid is geworden?

Tardis

Ja dat heb ik.
Zodra ik opstart dan zou ik graag als eerste een vraag willen hebben over welk jaartal het gaat. En dan naar het hoofdschakelbord gaan.
Zodat vervolgens alle rapporten en queries welke al gemaakt zijn alleen maar zoeken in de ledendatabase met de keuze van het jaartal.

Groeten
Albert

Welk jaartal heb je dan niet? En wat wil je bereiken met het filteren op het jaarvak? Per jaargang de records manueel invullen?

Albert,

als je vastlegt wanneer iemand lid is geworden en je legt dat gegeven vast met gegevenstype Datum/Tijd dan kun je via standaard Access functies als Format en, beter nog, Year, het jaartal uit de lidmaatschapsdatum halen.
Via een formulier waar je dan in de koptekst een invoerveld maakt waar je een jaartal invult, kun je dan alle leden ophalen die lid zijn geworden in dat jaar.

Kortom, je hebt geen extra gegeven "jaartal" nodig.

Sluit even je bestand bij als je er verder niet zelf uitkomt.

Tardis

Database met jaartal

Albert,

als je vastlegt wanneer iemand lid is geworden en je legt dat gegeven vast met gegevenstype Datum/Tijd dan kun je via standaard Access functies als Format en, beter nog, Year, het jaartal uit de lidmaatschapsdatum halen.
Via een formulier waar je dan in de koptekst een invoerveld maakt waar je een jaartal invult, kun je dan alle leden ophalen die lid zijn geworden in dat jaar.

Kortom, je hebt geen extra gegeven "jaartal" nodig.

Sluit even je bestand bij als je er verder niet zelf uitkomt.

Tardis

Zou bestand willen toevoegen maar complete database gezipt is te groot om toe te voegen. Mag maar 100kB totaal begrjip ik.
Heb database volledig uitgekleed.
Wat ik zou willen:
Bij opstarten komt schakelbord.
Zodra het kinderdorp het jaar erop weer van start gaat wil ik eerst alle kinderen van afgelopen jaren kunnen zien.
Op het hoofdschakelbord zou ik graag dus een keuzevak willen hebben om een jaartal te kunnen kiezen of leeg laten.
Zodra ik het komende jaar wil vullen wil ik dit keuzevak leeg hebben, zodat ik bij de kinderentabel kan aanvinken welke kinderen het komende jaar mee gaan doen. Krijg dan dus de totale tabel te zien.
Zodra de kinderen zich aangemeld hebben wil ik alleen nog maar verder met het jaartal naar keuze.
Hoe maak ik een dergelijk keuzevak op het schakelbord.
Dit jaartal moet vervolgens als variabele gaan dienen voor de query´s.

Hoop dat het nog te begrijpen is.
PS Hoe kan ik een complete database toevoegen.

Bijlagen

En als je 'm ook nog in 2003 format kunt posten, maak je mij ook blij.... Overigens kun je met Winrar een bestand opsplitsen in deelbestanden van 100kb. Zie de stickie voor de instellingen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan