• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een darts leg uitgooien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wigi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien heb je je beveiligingsniveau op hoog staan, zet dit op gemiddeld en dan wordt er gevraagd of je de macro's in wil schakelen zodra je het bestand opent.

hoi

leuk zeg:thumb:

hoe groter het oppervlak hoe makkerlijker je raak gooit

groet sylvester

ps hoe plaats ik overzichtelijk programma regels die inspringen?

Beste WIGI (oude makker)

Knap staaltje van VBA code

Natuurlijk willen de lezers van dit dart bestand, de meest voor de hand liggende uitworp bovenaan zien te krijgen Vb: 10 Deze wordt uitgegooid als eerste keuze met 2 , D4 en niet met D5 als eerste keuze.
Als men D5 er naast gooit dan heeft men 5 om nog naar te gooien met 1, D2
Als men 2, D4 gooit en D4 lukt niet en het wordt 4 dan heeft men nog de keuze om D2 te gooien.
Hopelijk snap je wat ik bedoel en de lezers ook.
Ben een groot darts fanaat, maar ik speel liever snooker waar ik ooit eens in 1990 oost vlaams kampioen ben geworden :D

Groetjes Danny

maar ik speel liever snooker waar ik ooit eens in 1990 oost vlaams kampioen ben geworden :D

Vandaar de 147 in de naam :D

Ik heb nog geen tijd gehad om de code terug op te nemen, ik doe liever eerst andere dingen voor mijn site. En mensen hier (en elders) helpen natuulijk ;)

Wigi

Beste WIGI (oude makker)

Natuurlijk willen de lezers van dit dart bestand, de meest voor de hand liggende uitworp bovenaan zien te krijgen Vb: 10 Deze wordt uitgegooid als eerste keuze met 2 , D4 en niet met D5 als eerste keuze.
Als men 2, D4 gooit en D4 lukt niet en het wordt 4 dan heeft men nog de keuze om D2 te gooien.

Groetjes Danny

In deze topic op Ozgrid wordt er gevraagd naar het bestand dat ik hier geschreven heb. Daar heeft men mij deze link gegeven, waar kan gezien worden wat zo de standaard keuzes zijn om een bepaalde score uit te werpen. Ik ga proberen om dit te verwerken in de code. Zal iets voor het einde van de week zijn (hopelijk).

Wigi

Wigi,

Wat ik van darten af weet is dat je zo snel mogelijk naar de 32 gaat.
Dit is de dubbel welke het meeste mogelijkheden heeft. Zeg maar 32 is 2x16 en je mist (pijl komt in de 16) heb je gelijk 2x8 over, waarna je nog kans maakt op 2x4, 2x2 en 2x1.

Maar het blijft een spelletje waarbij emoties en voorkeur een grote rol spelen. Zo zie je ook vaak dat ze direct voor de dubbel bull gaan (het rode gedeelte van de bull (2x25 = 50) of voor Tops (2x20). Een Raymond van Barneveld gaat graag voor 2x18.

Het staat of valt dus bij de voorkeur van de darter. En dat is een gegeven welke je alleen maar kan proberen te benaderen.

Een mogelijkheid is om een gemiddelde te achterhalen welke het meest door de pro's geworpen zijn?

Succes............

Tekstje gekopieerd van mijn site

Naar aanleiding van een gestelde vraag op Ozgrid ging ik gisteren nog even verder met de code. Er zijn nu 2 opties als je de code uitvoert: ofwel vraag je de meest voor de handliggende uitgooi op (dit is optie 1), ofwel vraag je zoals in de eerste code alle mogelijke uitgooien op (optie 2). Het wijst zichzelf zeker uit. Deze lijst dient als leidraad. Opmerkingen zijn zoals altijd meer dan welkom!

Laatst bewerkt:
Wigi,

Is het niet handiger dat je
iedere keer je code bij je nieuwe post plaatst
of
de code in de 1e post aangepast?

Vindt het nu redelijk onoverzichtelijk om de juiste code te pakken te krijgen.

Ik zal de code in de eerste post aanpassen, ik vond het nu zelf ook al een beetje onoverzichtelijk. Maar de code is wel tamelijk lang, daarom dacht ik naar de site te verwijzen. Ik zal het wel aanpassen.

Beste WIGI (oude makker)

Hopelijk snap je wat ik bedoel en de lezers ook.
Ben een groot darts fanaat, maar ik speel liever snooker waar ik ooit eens in 1990 oost vlaams kampioen ben geworden :D

Groetjes Danny

Nou ben ik geen darter, maar wel aardig in wiskune, en jouw redenatie is met het voorbeeld niet correct.

Als ik nog maar 1 pijl kan gooien, ga je voor D5
Als je nog 2 pijlen hebt, kun je gaan voor D5. Als je er buiten mist, kun je nogmaals D5. Als je signel raakt, dan doe je de 1. Je hebt dus 1 of 2 pijlen voor de dubbel dan, afhankelijk van de manier waarop je mist
Als je nog 2 pijlen hebt, en je doet eerst single 2, dan heb je allereerst risico dat je deze mist en kun je helemaal niet uit, of als je die wel raakt heb je maar 1 pijl voor de dubbel. Je hebt dus maximaal 1 kans in jouw voorbeeld, en 2 kansen met de D5
Als je nog 3 pijlen hebt, en je gaat voor D5, en je mist erbuiten, mag je in totaal tot max 3 keer gooien op D5.
Gooi je de eerste in single 5, dan doe je single 1, en mag je gooien voor D2.
Ook nu heb je dus 2 tot 3 mogelijkheden voor een uit
Op jouw manier, eerst single 2, dubbel 4, dubbel 2 heb je maar 2 pijlen.

Dus jouw suggestie van eerst single 2 is wiskundig gezien bij een uit van 10, altijd de slechtste keuze.

Daarbij zitten de vakken 1 en 5 naast de 20, en zijn daarmee vaak makkelijker te raken dan de meer schuin liggende vakken.

Meest voordelig om een uit over te halen (dus de 3 laatste pijlen, voor je de 3 pijlen op uit krijg), is het i.d.d. wel fijn om op 32,16,8 te eindigen, zodat ook als je een single gooit, je dus 3 achtereenvolgende pijlen op Dubbel kunt gooien.

hoi

Op de site van Computer Idee staat een dart programma te downloaden ik weet allen niet hoe ver ze daar me gaan,meestal zijn het goede programmatje's.

Bedankt.

Ik zal er bij gelegenheid eens gaan kijken, en mocht ik de code nog eens verbeteren / updaten dan ga ik daar zeker aan denken :thumb:

Wigi

Ik heb zelf ook eens een programma proberen te maken om tijdens een partijtje dart niet te hoeven schrijven, voor de liefhebbers zie bijlage.

Bijlagen

Voor het uitgooien van een bepaalde stand in darts zijn verschillende programma's te vinden.
Trouwens elk zich zelf respecteerende darter, zou dit moeten weten maar ja dat is mijn mening.

Wat veel lastiger is, en wat je dus niet kan terug vinden, is een programma/excel/access applicatie om een competitie te maken.
Waarbij dus in de eerste helft van de competitie iedereen één keer tegen elkaar heeft gespeeld, en dan ook één week thuis spelen, de andere week uit spelen.
En dan de terug wedstrijden in de andere helft van het jaar.

Nu is mijn kennis van VBA niet groot genoeg om dit te maken.
Maar heb wel ideeen hoe dit eruit zou moeten zien.

Dartprogje???

Beste
Kan er iemand van jullie een dartprogje bouwen
MIjn oude werkt nie meer op deze nieuwe versie.
Ik weet ook dat er ondertussen een nieuwe is maar ze willlen hem nie zomaar prijsgeven voor me.
Ik dart altyd online op www.spelpunt.nl
ik kan je 't oude progje toesturen.
Moet gewoon wat vergroot wprden denk ik want 't past nie meer op die site daarm dat het ook nie meer werkt.
Uitraard wil ik je hiervoor vergoeden.
Je mag me mailen
blauwoogje1974@hotmail.com

Beste SpelpuntEr ;)

Het is niet gebruikelijk een oude topic te openen om uw vraag hier in te stellen.
Gebruik daarom de knop een" nieuwe vraag plaatsen" en verwijs dan naar deze topic.

Je zal dan ook meer reacties krijgen.

Groetjes Danny. :thumb:

Daarmee sluiten we deze topic.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan