Een deel van de pagina updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertus Bolknak

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Hallo,

Het volgende:
Ben bezig met http://www.roam.nl/buddybike_v22.php

Selecteer een paar opties (bijv. stuk of 5) en klik dan op "Offerte aanvragen..."
Je komt dan op een nieuwe pagina. De lijst met opties is uitgedund tot alleen diegenen die gesecteerd stonden. So far so good.
Affijn, nu komt het: Doe een Email check met een willekeurig emailadres, maar het mag ook met helpmij@helpmij.nl (dit adres heb ik voor test even aangemaakt in de database).
Als je klikt op "Check" worden de overige gegevens opgehaald uit een database. Nog steeds so far so good.
Maar nu komt het: de lijst met opties is nu helaas weer leeg. Dat komt natuurlijk omdat ik met het klikken op de "Check" knop de pagina opnieuw heb aangeroepen.
Met andere woorden: hoe kan ik sommige delen van een pagina updaten en andere delen van de pagina een soort beschermde status geven? Als ik de gegevens ophaal met de "Check" knop, dan moet namelijk de lijst met opties blijven staan.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Groeten Bert.

Hallo Laurensho, bedankt voor je reactie,

Kan je een iFrame in een form zetten, zodanig dat de inhoud van de iFrame naadloos geintegreerd wordt met het form? Daar zit ik even mee te worstelen. Ik weet niet of dat kan.

Hey bert,

Misschien kun je dit met (i)frames oplossen?

Ik zou hier niet gaan voor een iframe maar voor een oplossing met AJAX (javascript + php)

Daarmee kun je de pagina precies bewerken zoals je wilt; je kunt gewoon velden en/of stukjes van de pagina updaten.

Google de term "AJAX tutorial" maar even, dan moet je er wel uit komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan