een deel van een veld weergeven in het rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charlene

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2006
In Access ben ik een rapport aan het maken. In deze rapport heb ik het veld achernaam opgenomen. De gehele achternaam wordt daarom getoond. Nu wil ik dat alleen de eerste 5 letters van de achternaam weergegeven wordt. Ik heb verschillende formules geprobeerd, maar het is mij niet gelukt. Wie kan mij helpen?

Probeer eens, Maak een niet afhankelijk veld in je rapport. Bij gegevensbron zet je daar:

=Left$([Achternaam],5)

Ik heb deze formule geprobeerd. Als ik het rapport open, dan geeft ie een melding van "Enter parameter value".

[Achternaam] moet de naam van het veld zijn zoals dat in de query of tabel voorkomt waarop je rapport gebaseerd is. Gezien de melding is dat bij jou niet het geval. Zorg dat daar de goede veldnaam komt te staan.

Ik zie inderdaad dat ie niet naar een veld in het tabel verwijst. Ik heb het gewijzigd.
Nu wordt er in dat veld #Error weergegeven.

Stop je mdb even in een winzip bestandje en post deze. Dat maakt het een stuk simpeler om te kijken wat er aan de hand is.

Het is opgelost. Bedankt voor jullie snelle hulp.
In de formule had ik het tabelnaam niet staan. Het is dus Left([Lid.Achternaam],5).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan