Een Dell Computer , ja of nee ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alisha

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Ik heb even op de site van Dell gekeken, en ik kwam daar uit op deze pc

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/xpsdt_700?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

en dan met deze processor erin

Intel® Core™2 Quad Core QX6700 Extreme Processor
4 x 1.024 677 MHZ Dual Channel DDR2 geheugen erin
768 MB nVidia Geforce 8800 GTX grafische kaart
Physics PCI Card ( is z'on Pci card eigenlijk wel nodig ? )

Maar nu lees ik weer op bepaalde sites dat je beter NOOIT een dell computer kunt kopen.
Is dit ook zo ?
iemand hier met slechte ervaringen met een Dell PC ??

groetjesss Alisha

Dell is een van de grote merken in de wereld, maar werkt met eigen software.dus bij problemen moet je altijd naar hun terug. Een gewone pc zaak neemt geen Dell aan, deze worden veel gebruikt door bedrijven. Ik zelf wil graag mijn pc uitbreiden met andere merken bij elkaar. Dit kan bij Dell dus niet, komt binnenkort el in de winkel.

Laatst bewerkt:
Dell is een van de grote merken in de wereld, maar werkt met eigen software.dus bij problemen moet je altijd naar hun terug. Een gewone pc zaak neemt geen Dell aan, deze worden veel gebruikt door bedrijven. Ik zelf wil graag mijn pc uitbreiden met andere merken bij elkaar. Dit kan bij Dell dus niet, komt binnenkort el in de winkel.

Onzin, een fatsoenlijke PC zaak zal ook een Dell behandelen als je dat wilt.
Verder kan je in een Dell gewoon onderdelen stoppen die je ook in een 'kloon' pc stopt, voor het geld wat je voor een Dell moet betalen krijg je bijna nergens anders een vergelijkbare pc.

Vorig jaar stond Dell op de eersteplaat staan, en dit jaar staan ze op de tweede plaats als de meest verkochte computer .

Je moet kijken wat je wilt. Als je kant en klaar wilt kopen en daar een goed budget voor hebt, dan is Dell zeker geen slechte keus.

Als je wilt overklokken, later nog wilt uitbreiden, echt een PC hebben waar je alle kanten later nog mee op kunt, dan kan je beter zelf gaan samenstellen.

Het niet over dell alleen, maar ok over die ander top merken.

Dell gooit distributie over andere boeg

Door de hcc!magazine redactie

- donderdag 24 mei 2007 - Jarenlang verkocht de Amerikaanse computerfabrikant Dell alleen computers via de telefoon of internet. Daar komt binnenkort verandering in. Om de positie van 's werelds grootste fabrikant van personal computers te heroveren, krijgen Dell-computers ook een plek in winkels. Dit kan een grote bedreiging voor Hewlett-Packard (HP) vormen.
Topman Michael Dell kondigde de plannen vorige week aan in een interview met Computer Reseller News, een vakblad voor potentiële distributiepartners waarvoor Dell altijd zijn neus heeft opgehaald. Het concern heeft echter geen keus. In een jaar tijd is veel marktaandeel verloren. Vorig najaar werd HP weer 's werelds grootste computerfabrikant, sindsdien is de afstand tot Dell behoorlijk vergroot. HP had in het eerste kwartaal een marktaandeel van 17,6 procent tegen 14,9 procent een jaar eerder, Dell ging van 16,4 procent naar 13,9 procent.

De verwachting is dat Dell vooral op de prijs gaat concurreren met HP. Van gelikte ontwerpen heeft de computerfabrikant het nooit moeten hebben. Toch is directeur Hans Daniels van HP Nederland niet bevreesd voor de entree van de grote rivaal in winkels. ,,In wezen blijft de concurrentie fel. Wij hebben continu te maken prijsverval. Er komt nu alleen een geduchte concurrent in het schap bij.'

Volgens Daniels zal het Dell nog moeite kosten om winkels binnen te komen. ,,Ik denk dat ons succes in de markt bepaald is doordat we al heel lang zakendoen met detaihandelsbedrijven. Als je dat goed blijft doen, is er voor deze bedrijven weinig aanleiding om ons merk in te ruilen voor wat anders.'

De nieuwe strategie van Dell is opmerkelijk. Oprichter Michael Dell heeft zijn bedrijf groot gemaakt door computers zonder tussenhandel te verkopen. Aan voorraadvorming doet het bedrijf nu nog amper. Een computer wordt pas in elkaar gesleuteld, als die is besteld. Michael Dell bracht daarmee naar eigen zeggen een revolutie teweeg in de computerindustrie. Nu keert hij op zijn schreden terug.

Daniels, al achttien jaar werkzaam in de computerindustrie, zegt nergens meer van op te kijken. ,,Dit is een enorme vechtmarkt. Er zijn denk ik maar weinig pc-leveranciers die werkelijk winst maken. Het blijft een markt waar volume en schaal belangrijk zijn, waar een goede logistieke keten essentieel is en waarin je ook moet innoveren. Je zou bijna kunnen spreken van een jongleursact, waarbij je niet drie ballen, maar vijf of zes ballen tegelijkertijd in de lucht moet houden." (Bron: ANP)

Ik heb al jaren plezier van mijn dell, de service van dell was in mijn geval perfect.
Ook dell pc's zijn makkellijk uit te breiden met niet dell componenten.

Heb zelf al diverse Dell PC's gerepareerd, met verschillende onderdelen, werkt prima. Wat altijd opvalt is dat de inhoud van de kast zeer doordacht is, alles prima gebundeld is en bovendien makkelijk te vervangen. Prima spul dus, ook de service is prima.

p.s. heb echt geen aandelen of zo hoor ;-)

Oke iedereen, mag ik iedereen hartelijk danken voor jullie reakties :thumb:

de keuze lijkt mij dan niet zo moelijk meer, om toch die dell te gaan bestellen.
het is een kant en klaar systeem van dell, wat ik zelf bijelkaar gezocht heb, en zoals jullie in mijn eerste berichtje al hebben kunnen lezen, is het een vette pc die dan ook uitkomt rond de 3900 euro. Die pc gaat dan ook gebruikt worden vanuit huis ( voor de bedrijfsadminstratie en voor videobewerking en spellen ect ect )
gezien het systeem, komt overclocken niet van pas in de toekomst denk ik zomaar.

alleen laatste vraagje: is die "Physics PCI Card " we l echt nodig ? (die kanje er namelijk ook bij selekteren). bij z'on snel systeem en bij deze videokaart : 768 MB nVidia Geforce 8800 GTX grafische kaart ??

bedankt nogmaals :thumb: :thumb:
groetjess Alisha ;) ;)

Volgens mij is die physics kaart alleen interessant als je een hardcore gamer bent, en qua graphics het uiterste uit de kan wilt. Ben je dat?

Volgens mij is die physics kaart alleen interessant als je een hardcore gamer bent, en qua graphics het uiterste uit de kan wilt. Ben je dat?

Nee dat niet hoor, ik kan dan denk ik die kaart wel vergeten, er worden wel spellen gedaan maar daar is die videokaart goed genoeg voor

bedankt voor je reaktie :thumb:
Alisha;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan