een downloadable database

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyhermans

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
72
beste mensen ik wil een website maken met een soort searchable mp3's die dan ook nog downloadable zijn nee dit is niet illegaal want ik betaal dan voor de rechten
 
beste mensen ik wil een website maken met een soort searchable mp3's die dan ook nog downloadable zijn nee dit is niet illegaal want ik betaal dan voor de rechten

mijn vraag is dus hoe doe ik dit -.- ik heb geen idee hoe ik die database ga maken want hij moet ook nog editable zijn
 
Je begint met HTML en PHP te leren. Daarna (my)SQL. Als je dit allemaal onder de knie hebt, begin je met CSS en eventueel Javascript. Nu je maandenlang bezig bent geweest met deze talen leren, kan je aan projectje beginnen. Als je de talen daadwerkelijk kan heb je geen hulp nodig met van ons.


Oh, trouwens,

nee dit is niet illegaal want ik betaal dan voor de rechten

als JIJ betaald voor 'de rechten' betekent dat niet dat je het zomaar op internet mag zetten voor iedereen om te downloaden...




:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Mischien een Joomla installatie i.c.m. een download component als Jdownloads echter wil je zoiets realiseren neem ik aan dat je een eigen server hebt omdat een webhost zo wel redelijk duur gaat worden als je een paar duizend muzieknummers hebt ;)
 
ja

ja ik heb een eigen server op het werk staan die ik mag gebruiken ik heb idd meer dan 5000 mp3's ong 1 a 2 tb maar mij collectie gaat best ver terug tot in de jaren 80 dusja
 
5000mp3s? Ik hoop dat je heel erg rijk bent, dat zijn nogal wat rechten die je daar voor moet kopen...
 
nou dat valt wel mee omdat je de mp3's niet gratis downloadable gaan worden natuurlijk :p en per mp3 tje moet je dan ook weer een x bedrag betalen aan die ventjes die de plaat hebben uitgebracht dus
 
En je moet ook even gaan nadenken van is het haalbaar
Want jij zal eerst rechten moeten af rekenen dan ga je de min in
dan pas mag je geen verkopen dus hoeveel vraag je per mp3
En word het zo veel duurder dan iTunes, of gewoon de Free Record Shop?
 
ja ik heb een eigen server op het werk staan die ik mag gebruiken ik heb idd meer dan 5000 mp3's ong 1 a 2 tb maar mij collectie gaat best ver terug tot in de jaren 80 dusja

2 TeraByte en 5000 nummers...

Dat is 400mb per nummer?
Lijkt me sterk maargoed..
 
et zijn meer dan 5000 nummers maar was gewoon ff om een nummer te noemen ik heb hier 6 externe hardeschijven van 500 gb per stuk liggen helemaal vol maar sommige zijn backup dusja omen nabij de 2tb muziek :D
 
beste mensen ik wil een website maken met een soort searchable mp3's die dan ook nog downloadable zijn nee dit is niet illegaal want ik betaal dan voor de rechten

Waarom zouden we je gaan helpen. Muziekjes online zetten om te laten downloaden is inderdaad illegaal. Je mag alleen muziekjes uploaden zonder copyright of auteursrecht. We hebben hier geen zin om medeplichtig te worden. Helaas, ga maar naar zo'n illegaal torrent forum. Daar helpen je ze al te graag ;)

Je kan ook naar een LimeWire forum gaan. Daar willen ze je ook wel helpen met illegale projecten.

Ohja, 2 Terabyte is een beetje veel. dan passen er zo'n 50.000 tot 100.000 muziekjes op van 20 - 25 MegaByte.

Je begint met HTML en PHP te leren. Daarna (my)SQL. Als je dit allemaal onder de knie hebt, begin je met CSS en eventueel Javascript. Nu je maandenlang bezig bent geweest met deze talen leren, kan je aan projectje beginnen. Als je de talen daadwerkelijk kan heb je geen hulp nodig met van ons.

Haal dat eventueel er maar af. Dat heeft zo'n illegale website zeker nodig. Ook moet hij kunnen omgaan met flash. Want op illegale websites zijn veel reclames zoals: Pimp deze vrouw op. Als je op zo'n advertentie klikt, krijg je meteen een Trojan Horse binnen. Dat is de reden waarom ik je niet ga helpen!


Mischien een Joomla installatie i.c.m. een download component als Jdownloads echter wil je zoiets realiseren neem ik aan dat je een eigen server hebt omdat een webhost zo wel redelijk duur gaat worden als je een paar duizend muzieknummers hebt ;)

Ja, Joomla. Dat is wel handig als je geen kennis hebt van programmeren. Dat kan ie wel doen. Alleen het probleem is dat 75% van de mensen die het ooit uit heeft geprobeert, er geen ene drol van snapt. Je kan trouwens ook al die 5000 muziekjes uploaden naar een filehost. Hij heeft geen 2 TeraByte nodig voor 5000 nummers. hij heeft 100000 GigaByte nodig. Trouwens, misschien hebben deze websites nog een aanbieding voor een hosting van 2 TeraByte:

http://www.one.com/nl/
http://www.hosting2go.nl/

2 TeraByte en 5000 nummers...

Dat is 400mb per nummer?
Lijkt me sterk maargoed..

Is helemaal niet sterk hoor, hij heeft gewoon 3,5 uur per muziekje :p

Admin: Dit topic staat verkeerd, kan u het verplaatsen naar PHP of MySQL?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@MasterOfTime: Wanneer je iemand niet wilt helpen wat voor zin heeft het dan om te reageren? Verzoekjes om threads te verplaatsen kun je beter via een misbruikmelding doorgeven. Moderators bekijken niet alle threads, door een melding te plaatsen ontvangen we een mailtje.

Daarnaast lijkt de discussie aardig af te drijven over het wel of niet legaal zijn van de muziek.
Dat was niet de initiële vraag.

Verder vind ik (en anderen met mij) dat PHP ook niet de juiste sectie is. Op advies verplaats ik hem naar "Websites maken > Algemene vragen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan