Een duw in de goede richting !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort ook aan het neuzen via Grabit op de nieuwsserver van Planet Internet, en ben dus nog niet zo goed thuis in het gebruik van Usenet enz.

Misschien kan of wil iemand mij even op weg helpen ?
Ik krijg eigenlijk alleen maar op Planet.binaries wat resultaten te zien en van andere servers krijg ik niks van binnen, ligt dit aan Planet Internet of zijn de andere posten gewoon helemaal bezet. dus als ik bijv. op alt.binaries.games wat zoek krijg ik niks terug.

Ligt dit nu aan het feit dat ik via Planet Internet zoek en dat ik dus alleen maar op de nieuws servers van Planet kan zoeken of is er nog hoop dat ik ergens anders kan zoeken ?

In de overigens goede tutorials op tutorialbas.net kon ik hier namelijk geen antwoord op vinden.
Dus wie weet hier een antwoord op !?

Alvast bedankt,

Remy

Welke server gebruik je? nova.planet.nl is de betere server.

Kijk dat bedoel ik nou !! ;)

Dat is een hele goede (positieve) duw in de goede richting ... :p

muchas gracias El Tibor :thumb: :thumb:

:D :D

Groeten,

Remy

Tibor,

Kan ik nu ook op nieuwsservers van andere providers inloggen ? zeg bijv. die van @home of Tiscali of kan ik alleen via mijn eigen provider het beste zoeken ?

Remy

Ik denk niet dat je toegang krijgt op de servers van andere providers, de servers van planet zijn ook alleen voor gebruikers van planet.

Die van @home enz. wil je trouwens niet gebruiken. Halve bestanden enz.

Ok, ik ben weer gigantisch geholpen !! :thumb: :thumb:

Mijn dank is weer 1,85 m !! :D :D

Gegroet,

Remy

Maar

Maar ik draai via Tiscali, tiscali zou ook een news groep moeten hebben, news,tiscali.nl, als ik daar wil inloggen met grabbit, ik neem aan dat ik de news server naam moet opgeven, een inlog naam en paswoord, is dat nodig, geef ik hier gewoon de gegevens van mijn acount op.
Weet iemand dat ook.

grtjs jjw

Geen idee, maar demon b.v gebruikt geen wachtwoorden op usenet, wellicht kijken ze naar het ip- of macadres want alleen vanaf mijn eigen pc kan ik kijken in de nieuwsgroepen. Pop3 doen ze dan weer wel met een login.
Volgensmij doen de meeste providers het op deze manier.

EDIT
Yep, wordt niets verteld over inloggen: http://web.tiscali.nl/servicecentre/content/article/hhelpnews/560122.htm

Laatst bewerkt:
Bij planet is het opgeven van je gegevens ook niet nodig. Toegang wordt waarschijnlijk geregeld op basis van ip-adressen.

Ik zal eens kijken

We zullen eens zien hier.
Dankjullie wel.
:thumb:

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan