Een e-mail naar meedere adressen i Access

• Onderwerp starter Onderwerp starter Risk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Forum,

Op dit moment ben ik bezig om een database te ontwerpen/maken voor het bijhouden van deelnemers aan cursussen. Ik geef o.a. in de vervaldatum van het geldige certificaat. Een aantal maanden voor de vervaldag van de geldigheid moet er een planning gemaakt worden voor de herhaalcursus. Bijv. EHBO.

Uit mijn database wil ik een aantal mensen selecteren en een e-mail sturen voor het bijwonen van een bijscholingscursus. Ik kan bij de medewerker een e-maillink plaatsen, maar dat is veel werk om iedereen een e-mail te sturen, plus het feit dat je er makkelijk een vergeet. Liever zie ik alles in een keer gemaild worden.

Heeft iemand een idee, c.q. is er een databasevoorbeeld beschikbaar vanuit een ander topic?

Met dank en groet,

Risk

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Code:
Private Sub Knop44_Click()
' "verzendlijst" is een query met de namen (actienemer) en emails(ontvanger) die verzonden moeten worden
With CurrentDb.OpenRecordset("Verzendlijst")
    .MoveFirst
    Do While Not .EOF
        'defineren ontvanger en actienemer met veld uit recordset
        Ontvanger = !Email
        actienemer = !actienemer

'report openen voor eerste naam. Het rapport is bij mij ook op een query gebaseerd en iedereen krijgt zijn eigen rapport
        DoCmd.OpenReport "rapportnaam", acViewPreview, , "uitvoerder = '" & actienemer & "'"
        'report verzenden naar eerste ontvanger. false geeft aan dat je de mail niet nog wilt bewerken
        DoCmd.SendObject acSendReport, , acFormatSNP, Ontvanger, , , "brief " _
            & " voor " & !Volledigenaam, "met vriendelijke groet", False
        'rapportsluiten
        DoCmd.Close acReport, "rapportnaam", acSaveNo
        'voorgaande herhalen
        .MoveNext
    'herhalen tot einde van de recordset
    Loop
End With
End Sub

Jwaque,

Dank voor je reactie.

Moet even de boel visualiseren, ben nog niet zo van de codes.

Ik maak een knop en zet de code erbij.

Maak een query met daarin de actienemer (wie is dat?? ik neem aan de verzender??) en de emailadressen ontvanger.

Het rapport pik ik uit de lijst rapporten die ik al gemaakt heb??

Wat is mijn bedoeling:
Wij maken een database voor een cursusadministratie. Uit de administratie blijkt dat er een aantal medewerkers naar een herhaalopleiding moeten.
Daarnaast moet het HR management en leidinggevende geïnformeerd worden wie er naar toe gaan.

De eerste groep zou je feitelijk een word-document als PDF kunnen sturen.
De tweede groep die moet een rapport ontvangen gegenereerd uit de database.

Ik hoop dat je mijn redenatie kunt volgen.

Verneem graag of ik op het juiste denk-pad zit.

Risk

Jwaque,

Dank voor je reactie.

Moet even de boel visualiseren, ben nog niet zo van de codes.

Ik maak een knop en zet de code erbij.
inderdaad bij de regel: 'bij klikken' via de button met ... Je krijgt dat een gebeurtenisprocedure
Maak een query met daarin de actienemer (wie is dat?? ik neem aan de verzender??) en de emailadressen ontvanger.
dit hoeft denk ik niet. je kan actienemer weglaten. mijn rapport heeft nog een filter voor verzending.
Het rapport pik ik uit de lijst rapporten die ik al gemaakt heb??
inderdaad

Wat is mijn bedoeling:
Wij maken een database voor een cursusadministratie. Uit de administratie blijkt dat er een aantal medewerkers naar een herhaalopleiding moeten.
Daarnaast moet het HR management en leidinggevende geïnformeerd worden wie er naar toe gaan.

De eerste groep zou je feitelijk een word-document als PDF kunnen sturen.
De tweede groep die moet een rapport ontvangen gegenereerd uit de database.

Ik hoop dat je mijn redenatie kunt volgen.

Verneem graag of ik op het juiste denk-pad zit.

Risk

volgens mij zit je op het goede pad.
ik denk dat je 2 keer iets moet sturen. 1 keer een rapport/word file naar je cursisten en een keer een query met cursistnamen naar het management. een query stuur je met:

DoCmd.SendObject acSendQuery,querynaam,outputformat,To,CC,Bcc,Subject,Messagetext,editmessage,templatefile

succes

Dank,

Ik ga sleutelen met knippen en plakken, hopelijk lukt het. Is nog even een moeilijk recept.

Je hoort.

Risk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan