Een e-mailformulier voor html met verplichten velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdXenos

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Hoi allemaal,

Ik ben sinds 1 week bezig met een nieuwe website voor een caravanbedrijf. Nu heb ik redelijk wat ervaringen en toch is er iets wat ik niet weet.

Op hun website willen ze een e-mailformulier, hierin moet staan wat men te koop aanbied. Echter moet er in 1 veld verplicht iets ingevuld worden, als men dat niet doet kan men het niet versturen.

Waar kan ik zo'n formulier vinden?

Alvast bedankt!

Gr. AdXenos

Hoi Breezer,

Mijn excuses voor het plaatsen van 2 vragen. Ik zou dat moeten weten, ik kom hier namelijk vaker.

Maar "bye the way", weet jij toevallig een antwoord op mijn vraag.

Gr. AdXenos

Verplaatst van Forums >> Internet Homepage

Hoi Mailman,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb gekeken naar het script maar ik krijg hem niet toegepast, ook vraag ik me af of je in dit script de kleur kunt veranderen.

Ik hoor nog van je!

Gr. AdXenos

O ja Chris Geerdink,

PHP ken ik helemaal niet, dus ik hoop dat iemand dat makkelijk kan uitleggen. Zelf heb ik het liever in html vorm.

Gr. AdXenos

Hoi Headout,

Ik heb de eerste website geprobeerd en alles gedaan wat ze beschreven. Het uiterlijk van het formulier zit er idd goed uit.

Het verplicht invullen van de velden werk goed, eigenlijk te goed. Nu heb ik een aantal velden opgegeven die verplicht zijn, maar ook vul je alles in dan verzend hij nog niet.

Hoe kan dat?

Gr. AdXenos

de volgende code zet je dus in de head (tussen <head> </head>

Code:
<script language="JavaScript">
function formulierTest(formulierVeld){
//Geef hier de naam in van de verplichte velden, zoals in je formulier:
var verplichtVeld = Array("vnaam", "anaam", "strt", "nr", "gmnte");
//Geef hier de naam in die moet verschijnen in het alert-venster:
var veldBeschrijving = Array("Voornaam", "Familienaam", "Straat", "Nummer", "Gemeente");
//Geef hier het bericht in:
var alertBoodschap = "Gelieve volgende velden in te vullen:\n";

//Hieronder niets wijzigen:
var Boodschap = alertBoodschap.length;
for (var i = 0; i < verplichtVeld.length; i++){var obj = formulierVeld.elements[verplichtVeld[i]];if (obj){switch(obj.type){case "select-one":
if (obj.selectedIndex == -1 || obj.options[obj.selectedIndex].text == ""){alertBoodschap += "-" + veldBeschrijving[i] + "\n";}break;case "select-multiple":
if (obj.selectedIndex == -1){alertBoodschap += " - " + veldBeschrijving[i] + "\n";}break;
case "text":case "textarea":if (obj.value == "" || obj.value == null){alertBoodschap += " - " + veldBeschrijving[i] + "\n";}break;default:
if (obj.value == "" || obj.value == null){alertBoodschap += " - " + veldBeschrijving[i] + "\n";}}}}
if (alertBoodschap.length == Boodschap){return true;}else{alert(alertBoodschap);return false;}}
</script>

dan maak je gewoon het formulier aan. en begin de form tag met:

Code:
<form name="formulier" onsubmit="return formulierTest(this);">

(name moet je naar je eigen wens aanpassen)

de formulier velden heten hier:

vnaam
anaam
strt
nr
gmnte

deze kun je zelf aanpassen(verwijderen of toevoegen)

hier dus:
Code:
//Geef hier de naam in van de verplichte velden, zoals in je formulier:
var verplichtVeld = Array("vnaam", "anaam", "strt", "nr", "gmnte");
//Geef hier de naam in die moet verschijnen in het alert-venster:
var veldBeschrijving = Array("Voornaam", "Familienaam", "Straat", "Nummer", "Gemeente");
//Geef hier het bericht in:
var alertBoodschap = "Gelieve volgende velden in te vullen:\n";

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan