Een echte Hollander

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
want; ik vroeg mij af of er nog een provider is waar je zou kunnen inloggen in binaire nieuwsgroep zonder gebruik van wachtwoorden ed....zal toch niet, of......:eek:
 
Ja...weet ik Mario, maar dat sucks...Chello (zie andere berichten nieuwsgroepen, waarbij jij mij ook al geholpen hebt)

Werk nu met XSNews, Usenet4you en ga Eweka proberen, maar dat kost geld, niet echt een probleem maar ik probeer nog goedkoper uit te komen....voor een dubbeltje op de 1e rij! :confused: :D :evil:
 
Je zou eens op google kunnen zoeken naar free newsgroup servers maar ik denk dat je die € 7,50 die je bij eweka betaald dan graag wilt overmaken. Mijn ervaring met die servers is dramatische retentie
 
Gratis newszilla (IPv6, Windows XP icm Router/ZoneAlarmPro):

[Introductie]
Onderstaand een overzicht hoe ik e.e.a. heb gerealiseerd i.c.m. hardwarematige firewall/router (Vigor 2200e) en ZoneAlarmPro (3.7.159) en Windows XP.

[Stap 1: IPv6 activeren]
Windows XP kent standaard ondersteuning voor IPv6. Dit moet nog wel geactiveerd worden. Dit kan gerealiseerd worden door binnen XP naar "Start" te gaan, "Run" te kiezen en vervolgens het volgende in te tikken:

ipv6 install

[Stap 2: IPv6 tunnel aanvragen]
Ga naar de volgende site:
https://tb.ipv6.btexact.com/

Kies op de pagina die je dan krijgt voor "register" (in groot tekst blokstaat deze optie aangegeven).

Vul vervolgens je gegevens in (inclusief bestaand email-adres). Je krijgt nadat je op "submit" hebt gedrukt per email een wachtwoord toegestuurd waarmee je kunt inloggen. Zoals op de site al staat aangegeven kan dit enkele minuten duren.


[Stap 3: IPv6 tunnel aanmaken]
Na het inloggen met je username/password op https://tb.ipv6.btexact.com/
kom je op de "Tunnel Broker Service"-pagina. Kies onderaan de pagina voor de optie "Create a new tunnel".

Vervolgens de volgende opties kiezen of laten staan:
Tunnel Type: "Host"
Tunnel Name: news (of wat je ook maar leuk vindt)
IPv4 address: Je huidige IPv4 adres (is voorgevuld)*
Operating System: Windows XP
Router: Asterix

* Let op: Het voorgevulde adres kan afwijken van je werkelijke IP-adres op het moment dat je van een proxy-server gebruik maakt.

Druk op de knop "create" om je tunnel aan te maken. Vervolgens kom je terug in het hoofdscherm waarin je net aangemaakte tunnel is toegevoegd. Kies hierna voor de optie "Send" onder het kopje "Script" om een batch bestand te ontvangen.
Kies ervoor om het bestand op te slaan op een locatie waar je het terug kunt vinden (bv c:\nt6). Het bestand heeft als naam "WindowsXPScript.bat".

[Stap 4: IPv6 tunnel software downloaden]
Het verkeer wat via IPv6 binnenkomt moet nog op een bepaalde manier omgezet (getunneld) worden naar het "ouderwetse" IPv4. Om dit te realiseren moet er gebruik gemaakt worden van een programma wat "nt6tunnel" heet. Dit programma kan o.a. hier gedownload worden:

https://noc.sixxs.net/archive/tools/NT6tunnel.zip

Pak na het downloaden het zip-bestand uit en plaats de NT6tunnel.exe in dezelfde folder als waar je eerder je WindowsXPScript.bat hebt geplaatst.

[Stap 5: IPv6 tunnel software inrichten/draaien]
Open WindowsXPScript.bat in een teks-editor (bv Notepad) en voeg de volgende regels toe aan de twee regels die al in het bestand staan (o.a. noodzakelijk voor router):

ipv6.exe rtu 2001:618:40a::/48 4 pub life 86400
ipv6.exe ifc 2 forw
ipv6.exe ifc 3 forw
ipv6.exe ifc 4 forw adv
nt6tunnel -vd 1119 newszilla6.xs4all.nl 119

Voor alle duidelijkheid: Het uiteindelijke bestand zal dus bestaan uit 7 regels en er ongeveer als volgt uitzien:

ipv6.exe rtu ::/0 2/::193.113.58.80
ipv6.exe adu 2/2001:618:400::d4bb:204f
ipv6.exe rtu 2001:618:40a::/48 4 pub life 86400
ipv6.exe ifc 2 forw
ipv6.exe ifc 3 forw
ipv6.exe ifc 4 forw adv
nt6tunnel -vd 1119 newszilla6.xs4all.nl 119

Sla het bestand op en start vervolgens het batch-bestand door er op te dubbelklikken.

[Stap 6: ZoneAlarm Pro inrichten]
Binnen het veelgebruikte ZoneAlarmPro moet nog wel iets geregeld worden voordat e.e.a. goed werkt. Als je geen gebruik maakt van deze software kun je uiteraard deze stap
overslaan.

Kies: Firewall,
vervolgens de knop Advanced en zet dan een vinkje voor:
"Allow uncommon protocols at high security".

[Stap 7: Newszilla toevoegen aan je nieuwsprogramma]
Voeg vervolgens binnen je favoriete nieuwsprogramma een server toe:
Naam / ip= 127.0.0.1
Poort = 1119 (geen tikfout, echt 1119)
user/pass hoeven niet ingevuld te worden.

En vervolgens draaien maar! Het WindowsXPScript.bat moet actief blijven zolang je gebruik wilt maken van newszilla. Je mag deze dus NIET afsluiten


nooit geprobeerd maar het schijnt te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan