Een eigen formum opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
599
Hallo allemaal,

Ik zou graag een discussie forum op willen zetten over werk en zo, maar weet alleen niet hoe hiermee te beginnen. Ik heb wel het een een ander gelezen hier in dit forum, maar ben bang dat ik hier toch niet zonder enige hulp uit zal komen. Dus als hier iemand is die al eens een compleet forum heeft opgezet, dan hoor ik het graag.

Groet, Reindert
 
hallo reinvb,
ik heb dat wel eens gedaan met phpBB3.
En ik wil je wel helpe...

groetjes,
maarten
 
Yep PHPBB is toch wel een supergoed platform en nog open source ook. Tip: Sommige providers geven ook de mogelijkheid om met een druk op de knop PHPBB te installaren. Bijvoorbeeld Flexwebhosting.nl waar ik zelf bij zit ondersteunt dit (en nee, ik heb geen aandelen daar :))
 
hallo reinvb,
ik heb dat wel eens gedaan met phpBB3.
En ik wil je wel helpe...

groetjes,
maarten


Hallo Maarten,

Als jij mij hiermee wilt helpen graag. Ik zit hier al een tijdje aan te denken maar weet niet goed waar te beginnen. Maar is dit een dure grap een eigen forum te hebben? Ik hoor graag van jou Maarten.

Groet, Reindert
 
Hallo Maarten,

Als jij mij hiermee wilt helpen graag. Ik zit hier al een tijdje aan te denken maar weet niet goed waar te beginnen. Maar is dit een dure grap een eigen forum te hebben? Ik hoor graag van jou Maarten.

Groet, Reindert

Nee, phpBB3 is gratis. en download het ten eerste maar van www.phpbb.nl op je pc. dan ga je je FTP proramma starten. da zet je ALLES uit die map over en hernoe die in plaaats van "phpBB3" naar "forum" . dan a je wachten totie alles heeft oergezet. als je nog geen mysql database hebt dan maak je die aan. dan pas typ je in de adresbalk van je browser: www.[U]mijndomein[/U].nl/forum/. dan ga je automatis naar de instalatie-pagina. en dan vul je alles in en dan, als je klaar bent, dan verwijder of hernoem de intalatie map die zo heet: "install". en dan kun je je forum gebruiken onder de naam www.[U]mijndomein[/U].nl/forum/
 
Yep PHPBB is toch wel een supergoed platform en nog open source ook. Tip: Sommige providers geven ook de mogelijkheid om met een druk op de knop PHPBB te installaren. Bijvoorbeeld Flexwebhosting.nl waar ik zelf bij zit ondersteunt dit (en nee, ik heb geen aandelen daar :))


Kun je via deze flexwebhosting.nl een complete site naar wens opzetten? Zo ja, dan voor dit weinige geld? Hoor het graag.

Groet, Reindert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan