Een eigen forum phpbb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardennengids.nl

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb nu een forum waar ik voor betaal per blok van 300 berichten. Dat is een phpbb forum. Wel heel makkelijk maar verloren kosten en het is niet van mij natuurlijk. Ik ben php aan het leren maar ken nog maar wat basis-stuff.

Moet je veel van php en mysql kennen om zo een phpbbforum aan de praat te krijgen?

Nee, dat is het totaal niet!

Het is een kwestie van het forum downloaden, op de server zetten, en het installeren, en dan kun je hem gewoon gebruiken! Ik was/ben ook php-noob, en het eerste wat ik op mn site van php had staan was een forum van phpbb!

Kort geantwoord: NEE....

Je download de bestanden, upload ze, gaat naar de directory waar je ze hebt geuploaded, en je krijgt een installatiebestand voorgeschoteld. Het enigste wat je moet hebben is PHP ondersteuning en MYSQL database. Van die MySQL Database moet je de locatie (meestal localhost), je gebruikersnaam en je password hebben.

PHPBB maakt dan automatisch alle bestanden aan, ook de database, je kan dan meteen beginnen.

Dat geeft me echt weer moed!!

Maar hoe kan ik dan aanpassingen doen zoals ip's blokkeren, berichten verwijderen, een banner toevoegen enz?

Nu doe ik dat via een admin-systeem.
Erg gebruiksvriendelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan