Een eigen forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hoi,

Ik wil een eigen forum opzetten weet iemand hoe dit moet? En ik bedoel niet van die gratis sites. Of je moet ze daarvandaan kunnen downloaden naar de computer om op je webserver te zetten.

alvast bedankt:D

Ik weet het zelf niet, maar op de phpbb site staat ook een forum waar je vragen kunt stellen. Daar weten ze er vast alles vanaf.

Hoi,

Ik wil een eigen forum opzetten weet iemand hoe dit moet? En ik bedoel niet van die gratis sites. Of je moet ze daarvandaan kunnen downloaden naar de computer om op je webserver te zetten.

alvast bedankt:D

heb je al eigen serverruimte gehuurd of heb je zelf een server draaien?

Heb je de juiste bestanden ge CHMOD? ( de juiste permissies )
Hier staat wat chmodden is.

Welke bestanden je moet chmodden kan je nalezen bij phpbb zelf.
Hoe dat moet hangt af van je FTP-programma.
Vaak rechtsklikken op bestand(en) en dan CHMOD / Advanced / Permissions.

En je moet een database hebben, met MySQL.
Daarvan moet je ook je gegevens hebben en het wachtwoord. De naam van de datebase, de user en password.
En natuurlijk de informatie van je server.

Laatst bewerkt:
Oh, ik dacht dat je webruimte had via een aanbieder maar zelf...

Dan hoef je denk ik niet te chmodden.
Sorry.

En je weet zeker dat de database-gegevens goed zijn?

Evt. kan je ook andere forumsoftware gebruiken zoals SMF, waarmee je ook een mooi forum mee kan maken met veel skins.

de site kan niet gevonden worden. en ik wil het forum wel op mijn server hebben kan dat ook daarmee?

Ja, dat kan ook met SMF.

Je moet inderdaad gewoon localhost invullen en je databasenaam, gebruikersnaam en password.
En verder gewoon met FTP uploaden, in dezelfde ruimte dus bijv. http://jouwip/mijnsite/forum/ of zonder /mijnsite kan het natuurlijk ook.

Je moet wel eerst een Database hebben Bijv. een SQL database of een Microsoft access database maar je hoeft niet PHPMyAdmin dat is maar een hulp scriptje om databases en Users enz te beheren en sommige vinden dat handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan