Een eigen home server maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RVervoort

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
28
Hallo,

Ik heb thuis nog een hp dc7700 met 2gb intern geheugen en nog geen harde schijf maar daar heb ik nog een 500gb schijf voor klaar liggen. Van deze computer zou ik graag een home server maken die server zou een joomla website lokaal hosten dus niet buiten mijn netwerk. Joomla heeft mySql en php nodig misschien handig voor te weten. Ook zou ik er een klein backup servertje van te maken en voor data op te slaan zoals foto's en films.

Nou weet ik niet of deze pc dat aan kan, welk besturings systeem en hoe ik dat moet doen. Zou iemand mij daar mee kunnen helpen?

Bedankt alvast,
RVervoort
 
Die PC is daar goed genoeg voor, al zal de HD ruimte met de opslag van films en of muziek wel hard hollend achteruit gaan, echter de hardware voldoet op zich uitstekend voor het doel wat jij voor ogen hebt. Zelf zat ik (ofcourse) te denken aan een OS gebasseert op Linux ;)
 
Ik dacht al dat mijn hdd te klein was maar de rest wel goed was.
Aan welke Linux dacht jij dan ik had namelijk windows server 2003-2008 (allebei legaal liggen) in gedachten.
 
Weet je echt niet of het met Windows kan ik werk zelf liever met Windows dan met linux
 
Joomla heeft mySql en php draaien nu eenmaal gewoon beter op linux ;)
 
Ja maar ik wil graag Windows het is toch gewoon voor het testen van mijn site dus van buiten af hoeft er niemand op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan