• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een en-functie in een meerdere if-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
357
Hoi allemaal ik heb een vraagje

In cel B4 heb ik een keuze lijst .Afhangkelijk van deze keuze worden er in bepaalde cellen gegevens gezet BV van C1 tot C20

=IF($B$4=1,0,IF($B$4=2,Ploegen!$E$12,IF($B$4=3,Ploegen!$E$13,IF($B$4=4,Ploegen!$E$14))))

Nu zou ik graag willen dat als mijn lijst in kolom A maar tot A16 gaat dat er in C16 tot C20 een 0 komt te staan of niks , ik heb volgende formule geprobeerd .

=IF(and($B$4=1,A45=0),0,"",IF($B$4=2,Ploegen!$E$12,IF($B$4=3,Ploegen!$E$13,IF($B$4=4,Ploegen!$E$14))))

Hier krijg ik de melding dat ik teveel argumenten heb ingevoerd .

Kan ik dit op een andere manier doen ?
 
Code:
=ALS(EN($B$4=1;A45=0);"";ALS($B$4=2;Ploegen!$E$12;ALS($B$4=3;Ploegen!$E$13;ALS($B$4=Blad1!$E$14;""))))

Zo zou die moeten werken.
Alleen even in het Engels omzetten (vervang de; door een ,)
 
hoi bedank voor je antwoord ..

Ik zocht het omgekeerde ... Als er geen waarde in A43 staat dan mag er in C43 ook niks komen of een 0.
formule is nu:

=IF($B$4=1,0,IF(AND($B$4=2,A43=""),Ploegen!$E$12,IF(AND($B$4=3,A43=""),Ploegen!$E$13,IF(AND($B$4=4,A43=""),Ploegen!$E$14,0))))

Jammer genoeg werkt dit niet, Als ik in A43 iets invul blijft C43 nul

Enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Hang eens een voorbeeldbestandje bij. Dat werkt stukken makkelijker.
 
Hier bijgevoegd de file .

Bij ploeg1 kan je kiezen voor A of B

Deze ploegen zijn echter niet evengroot.

Vermits ik in kolom C en D de formule tot onder heb doorgetrokken krijg ik overal in deze kolomen een waarde ook al staat er geen naam in kolom A.

Nu zou ik graag willen moest er geen naam in kolom A staan er ook geen waarde of een 0 in kolom C en D komen.

Hoop dat je het een beetje begrijpt
 

Bijlagen

  • Pers.test.zip
    3,7 KB · Weergaven: 11
Dit in C7:

=ALS(OF($A7=0;$B$4=1);0;INDEX(Ploegen!$D$1:$D$3;$B$4-1))

Rest is analoog.

Wigi
 
Aangepast bestandje bijgesloten


Mvg

Piet
 

Bijlagen

  • Pers.test.zip
    4,1 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Ik denk net aan het volgende: als de berekening voor elke persoon hetzelfde is, doe die dan maar 1 keer, en verwijs in de cellen van een persoon naar die ene berekening. Veel minder kans op fouten maken dan.
 
Bedankt Telpi en Wigi ... Het werkt nu prima .

Ik denk net aan het volgende: als de berekening voor elke persoon hetzelfde is, doe die dan maar 1 keer, en verwijs in de cellen van een persoon naar die ene berekening. Veel minder kans op fouten maken dan.

Geen slecht idee , berekening is als uitgangsbasis, indien anders wordt dit manueel aangepast .


Bedank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan