Een enter in een berekend veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonnetje85

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Berichten
102
In de eerste vakjes van mijn formulier vul ik losse gegevens in: Maat, Kleur, Aantal, etc.
Dan wil ik al deze informatie met toegevoegde woorden in 1 vakje

Ik heb nu gemaakt:
("Maat: "+[Maat]) & ("Kleur: "+[Kleur]) & ("Stuks: "+[Stuks]) & Etc.

Hij laat zo netjes de woorden weg waarbij ook geen gegevens zijn ingevuld.
Maar alle informatie staat nu achter, ipv onder elkaar

Dus nu:

Maat: L30 B50 H10Kleur: ZwartStuks: 2

Terwijl ik wil:

Maat: L30 B50 H10
Kleur: Zwart
Stuks: 2
(maar wel in 1 memovak en niet losse vakjes onder elkaar, omdat ik deze informatie in 1 keer wil kopieren)

Alvast bedankt!!!
 
Dat kan o.a. met deze combinatie:
Code:
="Maat: "+[Maat] & Chr(13) & Chr(10) & "Kleur: "+[Kleur] & Chr(13) & Chr(10) & "Stuks: "+[Stuks]
 
??
Je maakt een berekening in een los (niet-gebonden neem ik aan) tekstveld. Moet dus altijd werken.
 
Sorry, dat snap ik niet
Ik heb in de ontwerpweergave van mijn tabel "berekend veld" gekozen
en dan bij expressie die code
Wat is gebonden en niet-gebonden?
 
Oh dear, een berekend vel in een tabel..... Besteed de komende 10 secondes om dat veld te verwijderen, en ga dan verder met je formulier. Daar is mijn antwoord namelijk op gebaseerd. Mijn tip van de dag: loop met een grote boog om berekende velden heen; die hebben niks met correct database gebruik te maken ;)
 
Veld verwijderd, nieuw tekstveld gemaakt, waar moet ik die code dan plakken...
 
Ik dacht dat je een memoveld wilde?
(maar wel in 1 memovak en niet losse vakjes onder elkaar, omdat ik deze informatie in 1 keer wil kopieren)
Blijkbaar wil je de bewerkte gegevens in een veld opslaan, dus je zult het veld moeten koppelen aan het tekstveld op je formulier. En dat betekent, dat je de eigenschap <Besturingselementbron> kwijt bent (althans niet kunt gebruiken voor de formule die ik heb gepost. Ik snap je werkwijze nog niet helemaal, want je hebt het vermoedelijk over meer velden die je wilt combineren. Je kunt dan ofwel een opdrachtknop maken die alle tekstvelden in één keer bijwerkt, of je maakt voor elk tekstveld een gebeurtenis <Na bijwerken> die het nieuwe tekstveld vult.
Een niet-afhankelijk tekstveld is overigens een tekstveld op een formulier dat niet is gekoppeld aan een tabelveld. Meestal gebruik je dat voor formules, want volgens goed database gebruik sla je geen berekeningen op.
 
Het hoeft inderdaad geen veld te zijn in mijn tabel
Kun je me een stappenplan geven van wat ik nu het best kan doen?
1. Veld verwijderen uit tabel
2. Op het formulier een tekstvak maken
3. ...
 
Als je de tekst niet op hoeft te slaan, en alleen op het formulier wilt hebben, dan kun je inderdaad het veld verwijderen. Op je formulier zet je dan een niet-gebonden tekstveld (krijg je automatisch als je vanuit de Gereedschappen een tekstveld toevoegt). Dit tekstveld krijgt dan de formule die ik hierboven als voorbeeldje heb gepost als <Besturingselementbron>.
Als je een formule als Besturingselementbron gebruikt, en in andere tekstvelden iets wijzigt wat invloed heeft op de formule, kun je met
Code:
Me.Recalc
de formule in het tekstveld laten bijwerken. Recalc is een gebeurtenis op Formulierniveau die alle berekende besturingselementen opnieuw berekent, zodat je het bijgewerkte resultaat te zien krijgt.
 
Laatst bewerkt:
De tekst staat nu inderdaad goed :)
Alleen waar moet ik nu die Recalc invoeren?
Of je had het over een knop? Wat voor knop? En dan ook met code?
Liefst zonder knop, dat als je ergens iets wijzigt dat het tekstvak meteen meegaat


Niet meer nodig
Hij doet het al vanzelf :)
Super bedankt!
 
Laatst bewerkt:
De Recalc is een formulier gebeurtenis, dus Me.Recalc is als opdracht al voldoende. Ik zet zo'n opdracht dan bij de gebeurtenis <Na bijwerken> van de tekstvakken die aangepast worden en die in de formule zitten; dat zijn de tekstvakken die het resultaat van de formule beïnvloeden. Je hebt dus geen extra knop nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan