een externe harde schijf (een verbatim) aansluiten op een WRT160NL linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
een externe harde schijf aansluiten op een WRT160NLlinksys (nog niet opgelost)

hallo
Ik wil mijn verbatim externe harde schijf van 1 terabite op de router WRT160NL aansluiten.
En dan wil ik er bestanden opzetten en op kunnen via mijn laptop(hij heeft windows 7)
Weei iemand hoe dit moet???

foto:

meschien hebben jullie hier wat aan.

Laatst bewerkt:
Pascalboy,
Eerst een paar checks.. Heeft je externe HD een losse voeding, of krijgt hij zijn voeding via de USB stekker, en zo ja via 2 poorten of een enkele poort ?
Je WRT heeft slechts een enkele USB poort. Hierop je HD aansluiten. Vervolgens kun je hem via de verkenner onder "Netwerk" bereiken. Gezien de grootte (1Tb) schat ik in dat je er ook grote bestanden zoals films op wilt zetten.
Hou er wel rekening mee dat de doorvoersnelheid vanwege je netwerk beperkt is en afhankelijk van je ingestelde standaard g of n.

externe harde schrijf een stekker en een usb dus los heeft hij al stroom wrt een usb en hoe moet ik hem dan opzoeken?

OK. De voeding is geen probleem.
Voor het benaderen zijn er een aantal mogelijkheden.
1. Verkenner openen en "netwerk" opzoeken in de linker kolom. Bij mij heet die poort Readyshare. Mogelijk bij jou anders.
2. Ga vanuit de start-knop links onder naar "Netwerk" en klik daar op. In het volgende scherm zie alle apparaten die aangesloten en actief zijn in het netwerk. (Readyshare) Zie bijgevoegde schermafdrukken.

Bijlagen

• Knipsel netwerk2.JPG
    Knipsel netwerk2.JPG
    23,6 KB · Weergaven: 28
  • Knipsel netwerk.JPG
    Knipsel netwerk.JPG
    38,3 KB · Weergaven: 63

ik zie niks en die enen map opent die in windows media player en dan opent hij niks maar onder bij eichenschappen staat wel linksys.

Laatst bewerkt:
Dan is de volgende stap na te gaan of in de router de USB poort enabled is (moet enabled staan !). Ik heb een ander merk dus een schermafdruk gaat niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan