een extra ssd erbij plaatsen laptop

Ja, herhaling van zetten schiet niet echt op. Kan er 1TB in en wil TS het überhaupt zoals het geschetst wordt?
TS wil twee hd's, maar de laptop is fysiek beperkt in die mogelijkheid.
Wij geven TS de mogelijkheid die wel haalbaar is. Of TS dat dan wel of niet wil is zijn beslissing.
Als TS zijn laptop wil blijven gebruiken is dat helaas wel de enige mogelijkheid.
De andere (prijzige) optie is een nieuwe laptop kopen waarin wel plaats is voor twee M2 plakken.

misschien verklaart dit argument het beter wat ik bedoel, ik citeer;

"Daarnaast loop je het risico dat persoonlijke bestanden worden overschreven wanneer je genoodzaakt bent om Windows opnieuw te installeren of een image van de Windows-partitie terug te zetten. Het is daarom verstandig om deze mappen naar een aparte datapartitie te verplaatsen,"

bron; https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

en met een permanente externe harde schijf waar ik automatisch al mijn bestanden heen schijf bereik ik ook mijn doel.
het is natuurlijk niet zo mooie oplossing als een interne hd, maar ik hoef er zeker geen andere laptop voor te kopen zoals hier geopperd wordt.

google deze zoekopdracht; "kan ik bestanden automatisch naar een externe hdd laten schrijven ipv de c-schijf door windows 11"

het voordeel is dat je dus de c-schijf schoon houdt van bestanden en dat een schone installatie heel makkelijk wordt.

Laatst bewerkt:
En dat is precies wat je kan doen wanneer je de schijf in 2 partities opdeeld.
Het hoeft dus niet een fysiek andere schijf te zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan