Een filmpje openen met de kladblok ? Dat kan toch niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

103720

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hallo,
Ik heb onlangs mijn computer helemaal opnieuw geinstalleerd (XP) en nu heb ik een raar probleem. Als iemand mij een mpg-bestand stuurt via mail (Outlook Express) en ik wil dat filmpje openen dan gebeurt het volgende; Ik klik via de paperclip en ga dan direct op het bestandje staan. Dan opent er zich een pop-up scherm "E-mailbijlage" en vraagt ie of ik dit bestand wil openen. Bij het type komt er dan te staan: VLC media file (VLC is de player waarmee ik filmpjes bekijk). Als ik dan echter op "openen" klik dan opent Windows direct de kladblok en probeert ie daarmee het bestand te openen (wat natuurlijk niet lukt).

Ik heb al bij "bestandstypes" gekeken, maar daar staan gewoon bij mpg-files dat die geopend moeten worden met VLC-player of Windows media player. In ieder geval staat er geen kladblok bij.

Weet iemand hoe dit kan, en nog belangrijker, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Fijne Kerst toegewenst alvast.

Zowel CCleaner als RegMech gebruik ik meerdere keren per week om mijn computer schoon te maken. Moet ik dan alsnog uitvoeren wat je hierboven voorstelt?

Opnieuw installeren kan geen kwaad denk ik, als je tussendoor allebei de tools even uitvoert. Dan worden de registerwaarden in HKEY_CLASSES_ROOT (bestandsextensiekoppelingen) hopelijk opnieuw aangemaakt.

Succes

Als je de koppelings eens opnieuw legt?
Zelf heb ik ook zo'n probleem. Windows zegt dat 'ie het opent met Winamp, maar opent het met Windows Media Player.
Als je in VLC opnieuw aangeeft welke bestanden gekoppeld moeten worden heb je kans dat het goed gaat.

Vlc opnieuw geinstalleerd (maar waar kun je aangeven welke bestandstypes hij moet associeren met vlc?), maar dit heeft niet geholpen.

Rechtermuis op een mpg bestand "openen met". VLC selecteren en tevens aanvinken "altijd met dit programma openen". Hiermee leg je de link tussen VLC en mpg bestanden.

Als ik op een mpg-bestand rechterklik staat er wel "Open With Notepad", maar als ik zo'n bestand dubbelklik opent ie 'm automatisch met VLC-player. Echter dat doet ie dus niet als ik een mpg-bestand rechtstreeks vanuit Outlook Express wil openen.

Is er een programma waarmee je je rechtermuisknop-instellingen kunt aanpassen? Of moet je dit in je register doen? En zo ja, waar in het register?

Laatst bewerkt:
Verwijder het bij bestandstypen, klik dus op mpg bestanden, en klik daar op wijzigen, dan zie je een lijst met gekoppelde bestanden. Verwijder kladblok. (Weet niet zeker of alle namen van menu's kloppen, bij Vista heb je deze functie niet meer).

Heb mpg verwijderd en daarna als nieuw bestandstype ingevoerd. Er aan gekoppeld dat dat type met VLC geopend moet worden. Als ik daarna in Outlook het mpg-bestand probeer te openen krijg ik de volgende foutmeldingen:

Unable to open 'C:\Documents'
Unable to open 'and'
Unable to open 'Settings\Administrator\Local'
Unable to open 'Settings\Temporary'
Unable to open 'Internet'
Unable to open 'Files\Content.IE5\MXZCO2M6\filmnaam.mpg'

Ik krijg eerlijk gezegd het idee dat die mediaspeler van jou niet helemaal compatibel is met outlook. Als je uit je verkenner opent werkt het wel zeg je, dan snap ik niet waarom het uit outlook niet werkt. Probeer anders een windows media player eraan te koppelen.

Leeg je tijdelijke bestanden eens, en kijk of het dan werkt?

('t is een gok hoor)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan