• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een formule omlaag doorvoeren in aangrenzende cellen

Dan zou ik beginnen met het werken met weeknummers en niet met datums.

Dan kun je VERT.ZOEKEN de juiste gegevens ophalen.

Ook zou ik voor elk jaar een nieuw tabblad nemen ipv voor elk jaar een nieuw bestand.
Dan hoef je voor berekeningen ook niet meerdere bestanden open te hebben.

Ook zou ik voor elk jaar een nieuw tabblad nemen ipv voor elk jaar een nieuw bestand.
Dan hoef je voor berekeningen ook niet meerdere bestanden open te hebben.
Helemaal eens, de opzet is die van een leek. :)

Maar dat staat nog los van de originele vraag.

De functie VERT.ZOEKEN moet hulp bieden, dat is altijd beter dan strakke verwijzingen.
Als je een nieuw bestand maakt met weeknummers en elk jaar een nieuw tabblad wil ik er wel weer een blik op werpen.

Ik heb iets in elkaar geknutseld met Power Query.
Hiervoor heb ik de vier bestanden gebruikt die je in #17 hebt geplaatst.
Zet deze vier bestanden in één map. De bijlage kun je opslaan waar je maar wilt.
Als je de bijlage gaat gebruiken, krijg je een foutmelding. Je moet dan in de bron (source) het pad 'C:\Users\peter\OneDrive\Bureaublad\Nieuwe map' vervangen door de locatie waar jij de bestanden hebt opgeslagen.
1744357128368.png
Gaat het niet lukken dan kan je dit eventueel als leidraad gebruiken.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Bijlagen

@popipipo
Je gedachten zijn perfect alleen is de basis van @Het Hof behoorlijk door je aangepast.
M.a.w. basis niet goed (bagger) dan rolt er nog grotere bagger uit.

Ik ben heel erg blij, dat je die moeite voor mij wilt doen. Ik weet niet of ik het onmogelijke vraag, maar ik wil het cumulatief hebben. Dus vanaf 1 mei gebruikte ik in 2024 aan gas 100 en in 2025 is dat 125. Dus niet per week. Ik ondervang daarmee de temperatuurverschillen per week, maar check het over het hele jaar.

Als ik dit nu lees is het wel een heel andere vraag dan eerst.

Hierbij een nieuwe poging.

Bijlagen

Hierbij een nieuwe poging.
Ik ben zó niet gevorderd, dat het al moeilijk is om de formule te lezen. :)

Maar is Gas wel correct? Het zijn precies dezelfde getallen in de twee kolommen.

Laatst bewerkt:
Klopt want 2024 is een kopie van 2023
Verander E5 in 2023 maar eens dan zal dit in 2025 cumulatief niet meer gelijk zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan