Een formulier op het bureaublad weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlebbink

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Hoe kan ik een formulier (monitoring van storingen) op een bepaalde plaats op het bureaublad plaatsen (verankeren). Dit formulier moet zichtbaar blijven met geminimaliseerde database. Of indien mogelijk zelfs met gesloten database. Het laatste is waarschijnlijk niet mogelijk.
Ik heb nu een database voor het monitoren van liftstoringen. Hierin zit het bovenstaande formulier. De gegevens zijn gekoppeld aan een andere uitgebreide liftinstallatie database.
Op zichzelf werkt het wel, echter ik kan de database niet minimaliseren, want dan verdwijnt ook het monitor formulier van het scherm. Bovendien moet ik elke keer het formulier naar de gewenste plaats slepen.

Kan iemand hiervoor een oplossing bedenken?

Een oplossing zou kunnen zijn om met een Desktop splitter te werken. Hiermee deel je het bureaublad op in een paar vaste delen, waarbij je dan in één deelvenster de db zet. En inderdaad, je kunt geen formulier tonen van ee gesloten database. Maar dat is ook wel logisch...

Dit formulier moet zichtbaar blijven met geminimaliseerde database.

Dit is wel mogelijk. Je moet de eigenschap "Pop-up" van het formulier instellen op "Ja". In de "Load event" van het formulier zet je onderstaande code:

DoCmd.RunCommand acCmdAppMinimize

Om de database te sluiten zet je bij de "Close event" van het formulier:

DoCmd.Quit

In de bijlage een voorbeeldje.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan