een fout bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel92

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
hallo,

ik ben een jongen van 15 jaar met wat problemen met ze computer en omdat me ouders ook niet de slimste zijn betreft de computer dan vraag ik het hierzo maar aan de ervaren mensen

nu mijn vraag:

ik heb sinds gisteren een vga kabel gekocht om spelletjes van mijn computer op me lcd tv te spelen maar sinds dien heb ik alleen nog maar fouten gehad waaronder deze die ik krijg bij het opstarten van me pc :

kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). klik op ok om de toepassing te beëindigen

als ik dat op ok druk komt er dit te staan :

kan thet ATI-configuratiescherm niet initialiseren omdat ATI-stuurprogamma niet is geïnstalleerd of niet correct werkt. Het ATI-configuratiescherm wordt afgesloten.

weet iemand wat dit presies inhoud en wat ik eraan kan doen ik heb trouwens me videokaart meerdere malen opnieuw geinstaleerd maar dat werkte ook niet.

wie zal mij willen helpen ??

alvast bedankt

Bijlagen

• fout1.JPG
    fout1.JPG
    64 KB · Weergaven: 77
stuurprogramma voor ati installeren en Catalyst Control Center niet ,of deze deinstalleren

Mom.exe kun je uitzetten met msconfig via
Start -> UItvoeren -> msconfig.exe
Bij de tab opstarten het programma opzoeken en uitvinken.
Het controlecentrum van ati kun je dan niet meer gebruiken, maar dit schijnt ook niet nodig te zijn.
Het controle center vereist trouwens een installatie van .net framewordk. Mogelijk is deze niet goed geinstalleeerd.

Mom.exe kun je uitzetten met msconfig via
Start -> UItvoeren -> msconfig.exe
Bij de tab opstarten het programma opzoeken en uitvinken.
Het controlecentrum van ati kun je dan niet meer gebruiken, maar dit schijnt ook niet nodig te zijn.
Het controle center vereist trouwens een installatie van .net framewordk. Mogelijk is deze niet goed geinstalleeerd.

het .net framework kan ik niet downloaden op de microsoft site

ik denk wel dat u weet wat ik dan bedoel ;)

Laatst bewerkt:
Tja downloaden lukt wel, maar bij het installeren wordt dan ws de hamvraag gesteld :rolleyes:
Hier geeft microsoft aan waar alle downloadpacks staan.
De vraag is dus wel of dit in jou geval werkt.
Zo niet dan CCC deinstalleren via het configuratiescherm of mom.exe uitschakelen via ms config

Laatst bewerkt:
Tja downloaden lukt wel, maar bij het installeren wordt dan ws de hamvraag gesteld :rolleyes:
Hier geeft microsoft aan waar alle downloadpacks staan.
De vraag is dus wel of dit in jou geval werkt.
Zo niet dan CCC deinstalleren via het configuratiescherm of mom.exe uitschakelen via ms config

de .NET framework heb ik inmiddels geinstaleerd gekregen wat zou ik dan nu het beste kunnen doen?

Twee mogelijkheden
Control center eraf zoals eerder beschreven. Mogelijk heb je dan een paar functies minder, maar deze zijn w.s. niet echt essentieel. (je kan het meest nog altijd instellen via beeldeigenschappen). Je hebt iig niet meer de bekende foutmelding.
Ga je er wel voor. Download dan de nieuwste catalyst software van de ati (amd) site.
Deinstalleer alles van ati via het configaratie scherm -> software. (Liefst in de veilige modus)
Start opnieuw op en installeer de nieuwe gedownloade ati software.
suc6 leo

Twee mogelijkheden
Control center eraf zoals eerder beschreven. Mogelijk heb je dan een paar functies minder, maar deze zijn w.s. niet echt essentieel. (je kan het meest nog altijd instellen via beeldeigenschappen). Je hebt iig niet meer de bekende foutmelding.
Ga je er wel voor. Download dan de nieuwste catalyst software van de ati (amd) site.
Deinstalleer alles van ati via het configaratie scherm -> software. (Liefst in de veilige modus)
Start opnieuw op en installeer de nieuwe gedownloade ati software.
suc6 leo

maar als ik die ccc er af haalt krijg ik dan weer dat bekende prism3d fout want dat moest ik voorheen altijd instaleren om dat probleem te verhelpen.

maar als ik die ccc er af haalt krijg ik dan weer dat bekende prism3d fout want dat moest ik voorheen altijd instaleren om dat probleem te verhelpen.

Die prism3d lijkt niet zo een heel stabiele engine
Lees even hier wanneer je die melding krijgt bij 18 wheels of steel. Er wordt wel aangegeven dat het updaten van de driver helpt, maar kan nergens vinden dat die ccc nodig is. Lijkt me het dan mis zou gaan met de concurrent nvidia.
Maar zeker weet ik dat dus niet.
Laat even weten om welk spel het precies gaat, want dat zal misschien eerder Duke Nukem MP zijn oid.
leo

Laatst bewerkt:
Die prism3d lijkt niet zo een heel stabiele engine
Lees even hier wanneer je die melding krijgt bij 18 wheels of steel. Er wordt wel aangegeven dat het updaten van de driver helpt, maar kan nergens vinden dat die ccc nodig is. Lijkt me het dan mis zou gaan met de concurrent nvidia.
Maar zeker weet ik dat dus niet.
Laat even weten om welk spel het precies gaat, want dat zal misschien eerder Duke Nukem MP zijn oid.
leo

het gaat bij mij om 18 wheels of steel

oke, klopt het dan dat dit probleem zich voordeed bij de gedownloade vrachtwagens, Die moet je dan verwijderen, zie de eerdere post.

oke, klopt het dan dat dit probleem zich voordeed bij de gedownloade vrachtwagens, Die moet je dan verwijderen, zie de eerdere post.

bij mij niet in iedergeval download nooit vrachtwagens

ik heb het al bij alle delen gehad als ik dan de nieuwe drivers van me videokaart instaleerde was ik het kwijt

ik heb trouwens een radeon 9600 256 mb

probeer de nieuwste drivers zonder ccc, toch de bekende fout dan ccc installeren, wat nu zou moeten gaan omdat je .net erop hebt.
suc6 leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan