Een fout in de harde schijf gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Hoi,

Ik kreeg een uur geleden ofzo de melding dat er een fout is gevonden in mijn harde schijf en dat ik een back-up moet maken.
De aanwijzingen voor na de back-up heb ik braaf uitgeprint, maar aangezien de technische support niet open is in het weekend kan ik er verder weinig mee.

Windows geeft de volgende informatie:

Schijfnaam: Hitachi HTS545032A7E380
Volume: C:\;D:\

Met HD Tune (de proefversie) heb ik bij Health gekeken waar de fout zit en overal is de status 'ok', behalve bij C5, die 'tie 'Current pending sector' noemt. Hier staat 'warning' bij. Hij zegt dat hierbij 8 instabiele sectors zijn, en als status: "the drive has unstable sectors". Dit is in het geel.

Ik ben absoluut niet goed met computers en voor is dit dus begrijpelijk ook redelijk wartaal.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe groot de kans op een blue screen is en of ik dit nog kan vermijden? Ik studeer namelijk nog en heb a) geen geld voor een nieuwe laptop en b) deadlines waarbij ik echt mijn laptop nodig heb.

Alvast enorm bedankt!

Dit kan betekenen dat de HDD aan het stuk gaan is. Best even een nieuwe HDD kopen en die erin stoppen. 500gb hdd's kosten deze dagen bijna niets meer...

Joh, zolang het goedkoper is dan een nieuwe laptop heb ik geen problemen met een nieuw onderdeel kopen. Het is alleen het erin zetten dat een probleem is. Ik ben absoluut niet technisch....

Is niet zo moeilijk, staat meestal ook in de handleiding beschreven. Meestal 2 schroefjes, klepje eraf, hdd eruit, nieuwe erin, klepje er terug op en klaar. Heb je een installatie disc bij je laptop gekregen? Dan is herinstalleren ook snel gebeurt, die cd's hebben meestal alle drivers mee aan boord.

Als het echt zo simpel is moet dat zelfs mij wel lukken. Heb alleen geen installatie discs. Waarschijnlijk omdat er geen disc input is.
Nu start ik net de laptop op, en meteen krijg ik een DaemonProcess.exe systeem fout. Hij zegt dat Qtcore4.dll ontbreekt. Geen idee wat dat is, maar volgens Google heeft windows 8 dat niet eens nodig... Gelukkig nog geen bluescreen, maar dit vind ik ook niet goed klinken. Enig idee wat er aan de hand is? Zou het ontbreken van dit programma de reden voor de hard disk error kunnen zijn?

Elke OS heeft drivers nodig, zelf Windows 8! Dat de DLL ontbreekt is niet de oorzaak van de HDD error, maar wel het gevolg ervan. Ofwel is het per ongeluk weg gegaan met het de-installeren van iets anders, ofwel is de sector waar die file opstaat beschadigd. Je kan best eerst alle drivers voor jou laptop downloaden, deze kan je vinden op de website van de fabrikant. Daarna gewoon Windows terug installeren. Als je geen DVD hebt, mag je er een downloaden van het internet als je hem installeert en activeert met je eigen key die je aan de onderkant van je laptop vindt. Veel succes!

Hallo

Uit de info die is langsgekomen :

" mijn laptop en ... maar volgens Google heeft windows 8 dat niet eens nodig"

Is een logische gevolgtrekking ... dit is geen oude laptop , en er is misschien nog garantie ???

Indien dit zo is ... deze uiteraard claimen.

P.s. met crystaldiskinfo kun je ook alle nuttige harddisk informatie uitlezen.

Wat een current pending sector is , kan worden opgezocht op het www , in een zelfs voor leken begrijpelijke taal.

Peter

Allemaal hartstikke bedankt, maar ik ga al dat gewonload en gefriemel niet riskeren. Ben een enorme technische kluns met zeer weinig tijd.
Ik heb inmiddels de fabrikant aan de telefoon gehad en daar bevelen ze een complete recovery naar de fabrieksinstellingen aan, dus dat ga ik nu doen. Dat Deamonprocess gebeuren hoorde er inderdaad niet op, daar had ik gewoon gelijk in.
Als dat niet werkt kan ik 'm nog opsturen binnen de garantieperiode (die de 19e verstrijkt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan