Hoi
Ik heb een excel vraag en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Het gaat om een bestand, met een lange lijst gegevens die er als volgt uit zien:
[Colom A]
["Naam1", "Adres1", "Postcode1", "Woonplaats1"]
["Naam2", "Adres2", "Postcode2", "Woonplaats2"]
["Naam3", "Adres3", "Postcode3", "Woonplaats3"]
enzovoorts.
In [Colom B] staan dezelfde gegevens, maar uit een andere bron.
Ik ben nu op zoek naar een functie, die per rij, per gegeven, de gegevens uit [Colom A] vergelijkt met [Colom B], en de gegevens die niet overeenkomen rood maakt.
=als[ deel( A1, begin, lengte) <> deel( A2, begin, lengte), MAAK ROOD (copie paste het vorige deel), ""
met Vind.Alles(",") kan ik steeds de goede delen selecteren.
Ik zoek nu nog een functie die een bepaalde selectie binnen een cel met tekst[die ik kan vinden met Deel()] van kleur kan veranderen. Ik vrees dat ik dit met VB zal moeten maken, maar weet niet hoe.
Hulp zou geweldig zijn!
-Willem
Ik heb een excel vraag en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Het gaat om een bestand, met een lange lijst gegevens die er als volgt uit zien:
[Colom A]
["Naam1", "Adres1", "Postcode1", "Woonplaats1"]
["Naam2", "Adres2", "Postcode2", "Woonplaats2"]
["Naam3", "Adres3", "Postcode3", "Woonplaats3"]
enzovoorts.
In [Colom B] staan dezelfde gegevens, maar uit een andere bron.
Ik ben nu op zoek naar een functie, die per rij, per gegeven, de gegevens uit [Colom A] vergelijkt met [Colom B], en de gegevens die niet overeenkomen rood maakt.
=als[ deel( A1, begin, lengte) <> deel( A2, begin, lengte), MAAK ROOD (copie paste het vorige deel), ""
met Vind.Alles(",") kan ik steeds de goede delen selecteren.
Ik zoek nu nog een functie die een bepaalde selectie binnen een cel met tekst[die ik kan vinden met Deel()] van kleur kan veranderen. Ik vrees dat ik dit met VB zal moeten maken, maar weet niet hoe.
Hulp zou geweldig zijn!
-Willem