• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een functie voor combinaties

• Onderwerp starter Onderwerp starter RKB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RKB

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Hoi,

Ik ben bezig een lijst samen te stellen van combinaties van allerlei woorden, deze woorden zijn onderverdeeld in een aantal groepen. Het ziet er als volgt uit:

<BUSINESS TYPE> = {wholesale, wholesaler, wholesalers, supplier, suppliers, exporter, exporters, importer, importers}

<VERBS> = {import, importing, imports}

<PRODUCTS> = {producten}

<ADJECTIVES> = {high quality, quality, low price, lowest price, reliable}

Keyword Phrases:

[<VERB>] + [<PRODUCTS>] + [<ADJECTIVES>]
[<VERB>] + [<PRODUCTS>]
[<ADJECTIVES>] + [<PRODUCTS>]
[<BUSINESS TYPE>] + [<PRODUCTS>] + [<ADJECTIVES>]
[<BUSINESS TYPE>] + [<PRODUCTS>]

Het aantal woorden per groep is groter dan ik hierboven heb genoemd.

Nu wil ik dus graag alle mogelijke combinaties van bovenstaande keyword phrases. Is dit mogelijk in Excel?

Groeten,

Rudi

Laatst bewerkt:
Hoi Rudi

Zoiets in deze gedachtengang?

Code:
Sub ColorRows()

Dim WordList1()
    Dim WordList2()
    Dim vLoop1 As Variant
    Dim vLoop2 As Variant

Columns(1).ClearContents

WordList1 = Array("wholesale", "wholesaler", "wholesalers", "supplier", "suppliers", "exporter", "exporters", "importer", "importers")
    WordList2 = Array("high quality", "quality", "low price", "lowest price", "reliable")

For Each vLoop1 In WordList1

For Each vLoop2 In WordList2

Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = vLoop1 & " - " & vLoop2

Next vLoop2

Next vLoop1

End Sub

Wigi

Hoi Wigi,

Bedankt voor je post. Ik begrijp niet hoe ik dit in excel kan gebruiken. Kun je mij dit uitleggen zodat ik de codes begrijp en compleet kan maken met mijn 4 groepen en combinaties?

Thnx

het is me gelukt de resultaten in een sheet te krijgen. ik ga morgen proberen de code compleet aan te passen. bedankt wigi!

kan je de code zo aanpassen dat de resultaten in twee kolommen worden gezet. Dus kolom A en kolom F. Dan passen er meer combinaties op 1 pagina en dat is handig voor het printen.

Zo bvb.

Code:
Sub ColorRows()

Dim WordList1()
    Dim WordList2()
    Dim vLoop1 As Variant
    Dim vLoop2 As Variant
    Dim blnColumn1 As Boolean

Columns("A:B").ClearContents

blnColumn1 = True

WordList1 = Array("wholesale", "wholesaler", "wholesalers", "supplier", "suppliers", "exporter", "exporters", "importer", "importers")
    WordList2 = Array("high quality", "quality", "low price", "lowest price", "reliable")

For Each vLoop1 In WordList1

For Each vLoop2 In WordList2

If blnColumn1 = True Then
                Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = vLoop1 & " - " & vLoop2
            Else
                Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = vLoop1 & " - " & vLoop2
            End If

blnColumn1 = Not blnColumn1

Next vLoop2

Next vLoop1

End Sub

Wigi

code compleet

Wigi,

De code is nu helemaal compleet en functioneert prima.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan