Een Game pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrtk

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Berichten
44
Hee allemaal,

Ik was net een beetje bezig om een computer samen te stellen op een site, alleen toen ik bij de moederboorden aankwam wist ik echt niet meer wat ik moest kiezen, waar moet ik dan vooral op letten bij een moederboord?
Het budget ligt onder de 1000 euro.

Van een processor en videokaart heb ik nog wel een beetje verstand maar ik geloof dat je niet elk geheugen bij elk moederboord kan gebruiken.

Wat meer informatie zou handig zijn :D
Een goede/ goedkope site zou ook wel handig zijn

groetjes,
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik denk dat het voor ons wat makkelijker is om aan te geven aan welke processor je zit te denken en of je misschien crossfire of sli wilt draaien
 
Laatst bewerkt:
best post je ook es wat je tot nu toe hebt, kunnen we eens zien of die ook wel compatibel zijn met het moederbord/elkaar/...
 
Ik weet niet precies hoe het allemaal in elkaar zit, maar misschien een I3 processor, of een quad core.

En maakt het ook iets uit of je bij een videokaart nou kiest voor een nVidea, of een Ati ?
Bij een moederboord heb ik alleen echt geen idee wat ik moet hebben en hoe het met het geheugen zit, (verschillende soorten enzo)

met sli ben ik niet echt bekend? maar het liefst wil ik de zo'n beetje de nieuwste spellen kunnen draaien.
 
Laatst bewerkt:
Met een budget van 1000 euro kan je wel wat beter dan een i3, denk aan een i5.
 
Ik hoef ook niet perse een I3, maar gewoon een goede waarmee je ook echt kunt gamen. ;)
 
Ook AMD in overweging? anderes kan je de phenoms overwegen

Goeie goedkope cpu's:
AMD Phenom II X4 955
AMD Phenom II X4 965
Intel Core i5 750
Intel Core i7 920
Intel Core i7 860
Intel Core 2 Quad Q9550
Intel Core 2 Quad Q8400

Als je alleen gaat gamen moet je de i7 buiten beschouwing laten, die ga je met games niet echt merken.
De Phenom raad ik je aan die kan je zeer makkelijk overclocken, hoewel de i5 iets beter presteert met games, imho vind ik dat verschil te klein voor de prijs, eveneens de 0,2Ghz tussen de 955 en de 965. Van de Core 2 Quad heb ik geen ervaring, zal iemand anders verheldering op moeten brengen.

Videokaart, maakt wel uit welk mobo je neemt.

SLI = 2 kaarten van Nvidia samenwerken
Crossfire = 2 kaarten van ATI samenwerken

SLI vergroot net iets beter dan ATI, dat houd in dat dat je met ATI en een Nvidia kaart 50FPS haalt en dan er een 2e bijzet dat de ATI dan 70 haalt en de Nvidia 80, ook dit vind ik niet erg interesant want we gaat voor 1 kaart en niet voor 2.


Had een systeem samengesteld voor een vriend van me, Klik denk dat deze ook prima voldoet aan de eisen. Er moet alleen nog wel een besturing systeem bij.
 
Laatst bewerkt:
Ja, naar zo iets ben ik wel op zoek.

Ik denk nu wel dat ik genoeg informatie heb, dus ik sluit deze hierbij.

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan