Een geestige, glasvezel werkt op pc van buren niet op mijn eigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
3
Gisteren glasvezel gekregen van concepts bekabeld, telefoon en tv werkt internet op mijn pc niet. :confused:
Standaard gateway is niet beschikbaar

Monteur probeert zijn laptop het concepts internet werkt gewoon.
Mijn oude Ziggo kabel verbinding die ik gelukkig nog heb aangehouden doet het dus gewoon op Vista en 7
Maar goed wil toch zaken uitzluiten dus ik de pc onder de arm en wat blijkt, de kabel glasvezel verbindingen van beide buren KPN werken gewoon op mijn PC.

Mijn Ziggo overzichtje ipconfig /all (de verbinding die dus gewoon werkt bij mij thuis) :D
ScreenHunter_04Mar052012_zps8454cde2.png



Mijn concepts overzicht ipconfig /all (concepts de nieuwe aanbieder werkt dus niet) :confused:
ScreenHunter_05Mar052019_zps67b3719b.jpg



PC van buurvrouw geprobeerd bij mij thuis een oude pc, maar op mijn concepts verbinding werkt ie gewoon.

Dus het is iets met mijn PC.


Het grappigste is de monteur vertelde me dat het aan mijn Vista kon liggen.
Ik de pc vandaag naar de winkel gebracht waar ie vandaan komt 3x beste PC winkel van het jaar, windows 7 licentie gekocht, frisse install alles werkte in de winkel
Maar thuis nada zelfde probleem. Had ik kunnen weten maar goed.

Inmiddels vrij veel geprobeerd, handmatig de adressen invoeren, terug gezet naar auto, wat tips doorgelopen maar kan het probleem niet vinden.
Misschien de ethernet kaart?? Maar de kaart werkt op alle verbindingen in de buurt dus ik betwijfel het.

Iemand een idee of zoiets al eerder gehoord? Volgens mij heb ik de meeste gangbare zaken nagelopen. :confused::(:(:(:(:(


pfffff ..................
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is eigenlijk wat zou het mogelijk allemaal kunnen zijn?

Uitgesloten en geprobeerd heb ik:
Verschillende pc's geprobeerd en verschillende verbindingen
Ethernet kaart werkt prima heeft de nieuwste drivers
Handmatig netwerkinstellingen invoeren werkt niet, alles terug naar auto gezet
Windows Vista en 7 geprobeerd met schone installatie en format
Gebeld met de aanbieder 6 keer inmiddels konden het niet vinden
De winkel waar de pc vandaan komt gebeld en de pc langs gebracht ook hun zeggen dat het zou moeten werken
101 keer de probleemoplosser gedraaid

Inmiddels ook een extra router ertussen gedrukt dan werkt het wel maar zou niet nodig moeten zijn toch een IP probleem?
enzovoorts

Als iemand nog tips heeft die ik zou kunnen proberen heel graag, ik zit met de handen in het haar ik heb nu internet van 2 aanbieders kost me onnodig veel geld.
Ik wacht met het opzeggen van de oude verbinding totdat het probleem verholpen is
 
Inmiddels eindelijk iets gevonden de adapter voor de standaard gateway en de dhcp server zijn niet hetzelfde

Kan dit het zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan