een geluidsbestand afspelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter m w m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

m w m

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Hallo,

Ik heb een programmaatje gemaakt in VB2005 express en wil daarin een geluidsfragment kunnen afspelen. Wie kan mij helpen hoe ik dat aanpak? Welke code moetik achter de knop plaatsen?
Het mag een oud wav.bestand zijn of een mp3.

Alvast bedankt. :)

Er zijn meerdere manieren om media af te spelen in je programma.

Je kan gebruik maken van DirectX om media af te spelen, waaronder ook geluid (mp3, wmv, avi, mpeg, etc), maar het is misschien niet makkelijk om het in te bouwen.

Makkelijker is het om gewoon deze code te gebruiken:

Code:
My.Computer.Audio.Play(path to file, AudioPlayMode opties)

Voordeel van bovenstaande is dat je verder geen zooi hoeft te importeren. Nadeel is dat je met bovenstaande alleen wav bestanden kan afspelen.

En dan is er nog het Windows Media Player control. Die plaats je gewoon op je form, je geeft via de properties of via code het pad op naar het bestand dat je wil laten afspelen en that's it.

Je moet zelf maar even kijken welke methode het beste past bij jouw programma.

Waar staat de Windows Media Player Control

Hoi Mighty Atom,

Dank je voor je reactie.
Ik ben op zoek gegaan naar de door jou geopperde Control, maar kan hem niet vinden. Ik heb de hele toolbox doorlopen, maar kom hem niet tegen... Bedoel je iets anders, of wat doe ik verkeerd? Ik werk dus met VB2005Express.
De andere manier om met wavjes te werken ga ik nog proberen.

Groetjes, :)

m w m

De Windows Media Player Control is te vinden door 'm aan te vinken in het Choose Items venster. Dat kun je vinden voor op je rechtermuisknop te klikken in je toolbox.

wavjes werken, nu de mp3-tjes nog

Hoi Ninjaplayer en Mighty Atom,

De manier van de wavjes werkt. De andere manier ga ik nu nog uitproberen.
Ik kan in ieder geval weer wat verder... Dank jullie!

Groet,

m w m
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan