• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een getallen reeks uit een grotere reeks halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter WBFD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WBFD

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Hallo mensen,

Ik heb een vraag,
Voor mijn werk hebben we unieke reeksen nummers per product.

Bijvoorbeeld:
300050
300060
300080
enz.

Ik zou nu graag een formule willen hebben die mij bijvoorbeeld alleen het 2e, 3e en 4e cijfer zou geven uit die rij (dit gebruiken we namelijk weer ergens anders voor)
Eventueel moet deze aanpasbaar zijn dat ik bijvoorbeeld het 4e, 5e en 6e cijfer moet pakken.
Ik heb al aardig rondgezocht en wel wat formules gevonden die ik eventueel kon gebruiken maar lukken deed dit echter niet.

Hopelijk kan iemand mij helpen,
Groet,
Wouter

dat is toch niet echt onmogelijk, de meeste artikelcodes bestaan uit samenstellingen en excel heeft genoeg functies om daar bij te helpen

eenvoudig voorbeeldje met de formule =deel()

het is ook mogelijk te zoeken naar een bepaalde waarde, maar misschien als je een voorbeeldje plaatst kunnen we je meer gericht helpen.

Bijlagen

Prima oplossing, alleen zou ik de verwijzing naar B2 en C2 opnemen.
Code:
=DEEL(A4;$B$2;$C$2)

huh? dat staat er toch ook..

edit: ow wacht ik had die dynamische formule in de B kolom gezet en als extra voorbeeld in kolom D de variant met vaste afmeting.. wilde nog een tekstje in mijn eerdere reactie toevoegen over dat het misschien handiger is om extra kolommen te maken die met de vaste posities en lengte zoekt zodat je de veel gebruikte fragmenten altijd beschikbaar hebt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan