een goed backup programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
Eerst had ik easy cd creator platinum en daar zat een behoorlijk goed backup programma bij. take 2 heette dat volgens mij

nu zoek ik weer zoiets (dus geen 10 cd's voor een backup zoals bij nero, en makkelijk te gebruiken als de computer gecrasht is, dus de cd erin nadat je de harde schijf geformateerd hebt en zodra de backup op de harde schijf geinstalleerd is dan zit alles wat je gebackupt had weer op je computer)

weet iemand zo een programma?

alvast bedankt voor jullie hulp

volgens mij is dat geen freeware he? zou graag freeware hebben

ik sluit mij aan bij pasja gebruik al jaren en moet geen ander hebben
ghost is ook zeer gebruiksvriendelijk,en ondersteund alles cd,dvd,usb hd,zip,enz

ja dan moet je zeker een doorgewinterde gebruiker zijn zeg :)

ik zocht eigenliijk iets simpels zoals take 2 bij easy cd creator

daar kon je gewoon aanvinken welk gedeelte van de harde schijf je wilde back uppen en dan maakte ie een boot cd voor je

bestaat er niet zo een programma dat te downloaden is als freeware?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door skillet

bestaat er niet zo een programma dat te downloaden is als freeware?

vergelijkbaar makkelijk als ghost/drive image-> niet dat ik weet helaas:(
Maar het web is groter dan we kunnen bekijken, zal me dus niets verbazen als het wel bestaat.

hi skillet:) je had het.... en nu heb je het niet meer?

ik heb zitten kijken en het is te krijgen tot win XP? dus je hebt XP? want anders zou je het kunnen gebruiken :)

sorry voor het lange wachten maar ik zit middenin de proefwerkweek dus heb niet veel tijd :confused:

maar je bedoelt zeker dat ik eerst take two op easy cd creator had? ja dat klopt maar dat was de platinum edition en daar werkte easy cd creator nog wel maar take two niet meer. toen heb ik gezocht voor een update en daar vond ik dat ze take two niet meer in de easy cd creator meeleverden dus moest ik wat anders hebben

ik heb ghost nu gedownload maar ik snap er niks van

ik heb symantec ghost en bij dat menutje staan 5 opties:
- ai builder
- ghost boot wizard
- ghost console
- ghost explorer
- ghostcast server

en volgens mij kan ik met geen enkele optie mijn harde schijf back-uppen.

zou iemand mij uit kunnen leggen hoe het zit? of heb ik misschien de verkeerde versie?

Oud topic, i know, maar het past wel goed denk ik.. ik heb namelijk een goed gratis alternatief gevonden, namelijk PCLinuxOS; een Mandrake gebaseerde linux die je net als knoppix vanaf cd kunt draaien als root.(inloggen als root is erg gemakkelijk)

Wanneer je bent ingelogt start je partimage in een terminal en je bent net zo gemakkelijk als ghost aan het backuppen in tar.gz of tar.bz2 formaat.

Dit programma werkte voor mij ideaal om een volledige fat32 hardeschijf te backuppen om het later om te kunnen zetten naar ext3.
Dus heb je breedband en je zoekt een gratis oplossing, probeer het eens!(doe wel eerst een scandisk en defragmentatie)

Laatst bewerkt:
bedankt in ieder geval dat je dan toch nog een antwoord hebt geschreven ook al is het een oud topic :).
neem aan dat ie ook ntfs kan backuppen?

Geplaatst door skillet
bedankt in ieder geval dat je dan toch nog een antwoord hebt geschreven ook al is het een oud topic :).
neem aan dat ie ook ntfs kan backuppen?

quote van http://www.partimage.org/
The NTFS (Windows NT File System) is currently not fully supported: this means you will be able to save an NTFS partition if system files are not very fragmented, and if system files are not compressed. In this case, you will be able to save the partition into an image file, and you will be able to restore it after. If there is a problem when saving, an error message will be shown and you won't be able to continue. If you have successfully saved an NTFS NTFS partition, you shouldn't have problems as you restore it (except in the case of bugs). Then the best way is to try to save a partition to know if it is possible. If not, try to defragment it with diskeeper or another tool, and try to saving the partition again.

Zelf nog niet geprobeerd met NTFS,
als de backup wel lukt en het restoren op NTFS zou niet lukken,
is het IMO niet meer dan de NTFS omzetten naar FAT32, restoren en weer terugzetten naar NTFS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan