Een goede laptop aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennminkhorst

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2013
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een krachtige laptop waarmee ik games kan spelen, programma's zoals Adobe After effects en anderd grafishe programma's soepel op kan uitvoeren zonder de langste render tijden. Ik moet met deze laptop instaat zijn om er de hele dag van locatie naar locatie te gaan dus moet hij erg mobiel zijn. Ik heb wel een levensduur van tenminste 3 uur nodig. Een 17inch laptop is waar ik naar zoek.
Ik ben zelf op de msi GS70 Stealth edition gekomen vanwege het mobiele maar toch krachtige design. Mijn vraag is of iemand een betere optie heeft dan deze laptop van een budget van 1600 euro of minder natuurlijk. Alvast bedankt!

Mvg. Lenn Minkhorst

Als je gaat voor een clevo oplossing dan kun je grotendeels je laptop zelf samenstellen. Belangrijkste nadeel is wel dat de batterijduur vaak net wat minder is.

Overigens is "3 uur" natuurlijk sterk afhankelijk van wat je er dan mee doet. Ik kan je garanderen dat met een i7 en een 780m of 8970M videokaart op volle toeren geen enkele batterij op de markt 3 uur gaat lopen. 40 minuten of zo maximaal

Hallo bedankt voor uw snelle reactie!
Over die batterij gesproken, 3 uur met normaal gebruik, oftewel slechts wat internetten en basis coderen. Ik heb op de meeste locaties gewoon toegang tot een stopcontact. Over het zelf samenstellen, kent u een goede website waar ik dat kan doen?

Hier kun je je eigen laptop samenstellen, of hier.

Afhankelijk van je woonplaats kan de ene interessanter zijn dan de andere (voor afhalen en / of service)

Het 1e bedfrijf 'ken' ik persoonlijk, mijn laptop komt er vandaan (zie 'mijn systeem')

Laatst bewerkt:
Mijne is besteld bij de 2de. Goede persoonlijke service. Vaak is het wel verstandig eventuele SSD / windows apart te bestellen omdat ze hierop een premium vragen tov andere winkels. Kijk daar dan wel goed naar.

@Lennminkhorst : aangezien er 2 Clevo bezitters in je vraag hebben gepost, is het misschien voor jou ook wel handig om te weten dat je bij Clevo niet moet 'gaan' voor de koopjes. Een Clevo is per definitie duurder dan een standaard dozenschuifmodel van een willekeurig merk. Aan het feit dat je je eigen machine helemaal vanaf de processor, videokaart, geheugen, soort en type hdd etc. etc. kunt samenstellen, hangt nu eenmaal een prijskaartje. In een 'standaard' 'merk' machine is of zijn er altijd wel één of meerdere componenten die je liever niet wilde, maar die je op de koop toenam omdat de rest je wel wat leek en ja, dat is per definitie nu eenmaal goedkoper dan een naar eigen smaak samengestelde laptop.

Ook al is het niet mijn favoriete winkel en beveel ik hem dientengevolge niet graag aan, maar er zijn nog twee plekken waar je in Nederland Clevo's kunt kopen. Alternate is er één van. Die bieden veelal een kant en klare Clevo aan, kijk maar op hun website bij de laptops en dan onder hun eigen bedrijfsnaam "Alternate". 90% van de daar staande laptops betreft dezelfde Clevo's als die je bij de eerder gelinkte bedrijven koopt.

Ik zou je adviseren om bij een van de twee eerder genoemde bedrijven te kopen áls je keuze op een Clevo zou vallen of bij het 3e (goede) bedrijf dat Clevo's verkoopt : deze.

Naast Alternate, zit bedrijf 1 midden in het Land, bedrijf 2 in het zuiden en 3 in het westen. Er is nog een 4e, maar daar moet ik even naar Googlen.

Gevonden : je kunt ook in oost-nederland terecht voor een Clevootje : hier (Dit bedrijf ken ik echter niet, 1,2 en 3 wel, die staan alle 3 goed bekend) Daarmee niet zeggende dat 4 niet goed zou zijn (voordat ik boze reacties krijg, ik ken nummer 4 simpelweg niet, nooit van gehoord of gelezen)

Tot slot : of íe helemaal binnen je budget past is een ander verhaal, maar een erg leuke 17" van Clevo is nog niet zo lang geleden getest : Klik
Hij valt nét buiten het door jou genoemde budget, maar dan héb je ook wat.....................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan