Een goede niet al te dure gamers configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braveheart

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2001
Berichten
176
Hello :)

Ik ben een enorme Unreal Tournament liefhebber [en druk in training...:confused: ]
Nu zou ik zo graag een mooie gamers pc samenstellen, maar weet niet zo goed wat ik nodig zou hebben.
Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen? Ik weet ook niet of ik hem gelijk al zal kunnen aanschaffen.... hangt erg van de prijs af.
Nu hoor ik jullie al denken [knap he? :rolleyes: ] "wat voor budget wil die Braveheart aanhouden?"
Tsja en dat weet ik nog niet precies. Dat ligt er ook aan wat jullie me aanraden. Want ik spaar liever nog even door als ik daarvoor dan betere spullen heb.
Dus ik weet niet of hier ook mensen zijn die mij ideeen kunnen geven over een niet al te dure maar dan wel goede gamers configuratie...

Want ik wil in de toekomst toch ook de nieuwste Unreal Tournament kunnen spelen.
Ik wacht jullie reacties af thanks alvast voor het meedenken.

Grtz Braveheart
 
Laatst bewerkt:
Nou als je voorbereid wil zijn op de toekomst is dit toch wel een vereiste, zeker met al die mooie games in het verschiet:

Athlon XP 2000
512 ddr
Gkracht 4
SBlive
40 gig

Ook is een 19 inch monitor geen overbodige luxe.
 
en voor die "gkracht 4" zou ik zowieso een ti nemen en geen mx versie, en ik weet dat die wat duurder is maar hij ook beter
 
Goed, mijn mening hierbij is dat je nu een AMD XP1800+ koopt en een POV 64mb SE videokaart, om deze over 2jaar te upgraden naar een 2800+ en een 9700PRO/Geforce FX.
Voor Unreal3 kan ik je een GeforceMX totaal afraden.
Ga voor de G4Ti's of kijk 'ns naar de ATI raedon 9700pro (budget?) of de 9500Pro.
Wat betreft moederbord zou ik een AMDsocket A nemen, let er wel op dat er ook CPU's ondersteunt worden met een FSB van 333mhz. En LAN is misschien ook aantrekkelijk?
Een ware gamer kan niet zonder geluidskaart, dus zou ik gaan voor eentje uit de creative reeks (audigy). Evenals 5.1 boxen. Jazz is uitmunted, maar Cambridge houdt 't betaalbaar.
Een harddisk...ik zou gaan voor de WesternDigital met 8mb cache. Grootte is van minder belang.
Een grote monitor, vooral niet op bezuinigen (19").
Wat betreft spelbesturing: ga voor een muis met optical laser, liefst met 2lasers voor de preciesieheadshots. (en geen draadloze, want de batterijen zijn redelijk zwaar en dat maakt een gamemouse ongeschikt, daarbij heeft een draadloze een verwaarloosbare tijd nodig om te communiceren met je pc-meer dan met snoer).
Koop een stevige (goede!) voeding, met het oog op de voorgestelde upgrade (350Watt of meer).
Besturingsysteem Windhoos XP (liefst PRO).
Zo zou je toch een eindje moeten komen?
Tot ziens in de arena.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan