Ok, voorruit dan maar:
mijn ervaringen met HP zijn minder. Heb er diverse gehad sinds ik pc bezitter / gebruiker ben geworden (1983), de HP'tjes die ik heb gehad printten op zich hartstikke goed, maar toen ze eenmaal iets ouder werden (>2,5 a 3 jaar) en de eerste kleine mankementjes zich voordeden, was het problemen alom. Zeer, zeer dure reparaties.
Eind jaren '90 overgegaan op een Epson inktjet. Printte net zo goed als de HP's. Van deze Epson brak een keer het aandrijfriempje (na 3 jaar). Reparatie zou net zo duur zijn als een nieuwe. Toen, in 2004 de Epson Stylos C84 gekocht en die draait nog steeds probleemloos. Inktkosten acceptabel.
Daarnaast ter vervanging van de overleden HP laserjet een Samsung ML-1520 laserjet als 2e printer. Wat een fantastisch ding............. supersnel en zelfs de spaarstand levert voor dagelijks gebruik goede prints op.
Last but not least : mijn ervaringen met HP en Windows XP zijn eveneens bedroevend. Mijn wat oudere scanner van HP wilde maar niet echt goed draaien onder XP. In 2003 ook dit laatste HP product naar het grof vuil gebracht en een Epson scanner gekocht. Groot was mijn verrassing toen ik de usbkabel inplugde en ik daarna gelijk aan de slag kon. GEEN gezeur met XP, maar gelijk scannen. Voor mij even geen HP meer, ik "zweer" bij Epson / Samsung producten.
Voor degenen die goedkopere inkt zoeken, zowel merkproducten als coverproducten : kijk ook eens bij
dit scandinavische bedrijf. Op maandag online besteld, uiterlijk zaterdags in huis..... en wat ook heel handig is: wil / heb je geen creditcard of iets dergelijks, dan geef je aan dat je middels acceptgiro wil betalen en de acceptgiro wordt meegestuurd zodat je in eigen tempo kunt betalen zonder online creditcard betalingen o.i.d.
Vergelijk de prijs eens met andere inkt(toner)aanbieders. Vind je een goedkopere, meld het (wat mij betreft) dan in dit topic. Ik doe nu ruim een jaar "zaken" middels de Inkclub en heb nog geen goedkopere gevonden. Ik houd mij aanbevolen!
De kosten voor bestellingen bedragen altijd 4,95, ongeacht de grootte van de bestelling. Dus geen vage extra kosten, als de inkt 30 euro kost dan komt daar 4,95 bij. Handig is dus wellicht om met meerdere mensen te bestellen, dan worden de verzendkosten gedeeld en is het helemaal goedkoop.............
ps. Henk, op zich een leuk initiatief, maar ik denk dat de meningen wellicht iets te subjectief zullen zijn (inc. de mijne), immers, iemand die slechts zo nu en dan een printje maakt zal over zijn / haar printer na 8 jaar wellicht nog steeds zeer lovend spreken, terwijl de wat intensiever gebruikers met diezelfde printer (mogelijk) reeds na 1,5 jaar problemen zullen krijgen en derhalve minder lovend over het ding zullen schrijven....?