Een goede router

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUCKEY

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
goedemiddag allemaal,
Wie kan mij vertellen wat een goede router(switch) met een firewall is en die een goede prijs technische verhouding heeft.
De bedoeling is nl. om een draadloos netwerk aan te leggen en in mijn situatie moet een sterke AP hebben en ik heb vernomen dat de Senao de beste zijn, maar dit zijn alleen AP en geen routers dus vandaar
GR mario

Misschien kun je wat meer informatie geven omtrent wat je zou willen.Heb je kabel,adsl,wat voor modem heb je etc etc

Draytek kun je losse (1 1/2 meter draad)antenne's voor kopen mocht het signaal bv niet helemaal goed zijn.
Hoef je nml niet heel je router bv in het trappegat te hangen:p

Bedankt voor deze reactie's
Wat ik zou willen is dat ik in de meterkast waar de kpn in uitkomt de modem en evt. de router/switch te plaatsen en dan met 1 of 2 utp kabel(s) naar de 1e verdieping te gaan(de loze kpn leiding loopt er al) en daar de desktop via een kabel te voorzien van internet en waneer het nodig is de AP(2e utp kabel) aan te zetten om met de laptop te internetten en dat in het hele huis en evt. in de tuin(niet met dit weer) ik wou eerst alles in de meterkast plaatsen maar ik heb begrepen dat er een grote kans bestaat dat dit storingen gaat geven ivm .magnetische velden. en om niet alles zichtbaar neer te zetten,AP,modem en router(vindt m'n vriendin nl. wat minder)dacht ik het op deze manier op te lossen.
En jackass ,welke router bedoel jij dan van draytek en welke antenne?
GR Mario

Is de Linksys WRT54G-router wat voor je?

Heb em zelf ook in mijn meterkast hangen naast mijn Chello-modem en hij werkt perfect. Geen storingen en wanneer je de antennes goed afstelt, heb je erg goed bereik in het hele huis. (alle 3 pc's in mijn geval geven als signaal-status ''Zeer goed'' aan)

De 1e pc (laptop) staat in de woonkamer, 1 verdieping hoger de pc van me zusje en nog een verdieping hoger (zolder) mijn eigen pc.

hai muurhond,
Ik denk dat de linksys niet goed gaat werken ,althans dit is mij door verschillende PC boeren vertelt omdat het nieuwe huis op scheveningen gebouwd wordt en daar is veel radio verkeer op div. golflengtes(nl div. klachten van mensen die een draadloos netwerk hebben aangelegd in de buurt en slecht ontvangst hebben) het schijnt dat de senao de volledige 100mv gebruikt en die werkt daar wel, van horen zeggen dus vandaar.
Het hadt wel een goedkopere oplossing geweest.
GR Mario

Geplaatst door BUCKEY
hai muurhond,
Ik denk dat de linksys niet goed gaat werken ,althans dit is mij door verschillende PC boeren vertelt omdat het nieuwe huis op scheveningen gebouwd wordt en daar is veel radio verkeer op div. golflengtes(nl div. klachten van mensen die een draadloos netwerk hebben aangelegd in de buurt en slecht ontvangst hebben) het schijnt dat de senao de volledige 100mv gebruikt en die werkt daar wel, van horen zeggen dus vandaar.
Het hadt wel een goedkopere oplossing geweest.
GR Mario

Dat met die radio-verkeer etc weet ik niet.

Bedoel je met die ''100mv'' niet de mw? In mijn geval (met speciale firmware) kan je dit zelf instellen. Maar weet dus niet of je dit wel of niet bedoeld.

Dat klopt ik bedoelde mw, maar volgens 3 grotere pc winkels in den haag geeft ook de linksys een probleem in de wijk en ze weten nog niet de oorzaak daarvan men vermoed de steunmasten die er in de buurt liggen.
En van een man van de KPN die daar werkzaam was en daar woont heb ik vernomen dat de Senao de enige AP was waarbij geen problemen waren en sommige AP's van D link dus vandaar dat ik een Senao wil nemen met een aparte (modem)router/switch met een goede firewall.
GR Mario

Laatst bewerkt:
Ah, op die manier.

Ik kan je alleen vermelden dat ik de mw van mijn router heb opgekrikt naar 82mw ipv de 25mw waar hij standaard op staat. Et schijnt wel illegaal te zijn, maar goed.

Als het aan de steunmasten ligt (die de storingen veroorzaken) dan houdt et op natuurlijk.

Ik heb verder geen ervaring met Senao, dus ik kan je hiermee niet verder helpen.

In ieder geval bedankt voor je reacties en het schijnt dat je in NL 100mw mag gebruiken dus is 82 mw nog steeds niet illegaal alleen je garantie komt volgens mij te vervallen, mocht dit er nog op zitten natuurlijk.
Gr mario

volgens mij alle draytek routers kan je de antenne los schroeven en dan 1tje met draad aan zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan