Een goedkope plek gezocht om mijn .eu domein te parkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn excuus dat de spellingcontrole wat gerommel in de tekst hierboven heeft gemaakt, ik zit even vanaf een mobiele telefoon te typen.

Er is gepoogd mij goed te helpen door de betreffende aanbieder, ik wil er nog eenmaal in het nieuwe jaar voor gaan zitten, anders ga ik een andere aanbieder proberen.

Ik heb mijn eisen dat het niet te ingewikkeld moet worden, kan daar niet aan voldaan worden, dan is het een kwestie van verhuizen.

Goed kunnen forwarden van e-mail is daar een belangrijke factor in, dus niet via Gmail mijn e-mail naar binnen trekken. Op dit moment komen de testmails met 2 dagen retour, ik ga nog wat anders testen, maar als het te ingewikkeld wordt, dan wordt het verhuizen.
 
Forwarden van mail en van URL's zijn beiden verschillend.
De reden dat ze een URL-redirect niet adviseren zal wel te maken hebben met slechte indexatie door Google en een lage SEO-ranking. Dit wil je je site niet aandoen.

Als je een site wilt doorverbinden op de juiste manier kan je dit beter via DNS doen, door op diens server je URL bekend maken in een virtual host. Het spreekt voor zich dat je dan niet naar Jan en alleman kan verwijzen. Anders moet je een location-redirect in PHP doen. Maar dan heb je wel een zichtbare verwijzing in de URL.
 
Dit wordt te onduidelijk voor mij.

Even een voorbeeld:

www.example.eu laat ik doorverwijzen naar bijvoorbeeld www.example.nl

Bij Mijndomein gaat dat heel simpel door het adres in te typen en het werkt, maar ja, Mijndomein is me te duur geworden. Nu zit ik al een tijdje bij Versio en gaat dat op de ingewikkelde manier, ik vind het vreselijk onhandig, te ingewikkeld voor mij.

Nu de e-mail:

Bijvoorbeeld:

info@example.eu laat ik automatisch doorsturen naar iemand@gmail.com
Hoewel het er staat dat het kan, wordt het afgeraden i.v.m. dat het vaak fout gaat. De optie die aangedragen wordt is door met je Gmail account de e-mail berichten binnen te halen.

De adressen zijn hier puur als voorbeeld bedoeld, in werkelijkheid zijn het andere adressen.

Toen ik bij het inmiddels te dure Mijndomein nog zat, maakte ik een e-mail adres aan en kon direct een e-mail adres opgeven waarna de e-mails die binnen kwamen direct door gezonden werden. Echt heel simpel en in het Nederlands, verder nooit problemen dan dat bepaalde afzenders wel eens bij de eerste keer geweigerd werden, dat had te maken om spam te voorkomen, want die zenden meestal elke keer vanaf een ander adres.

Een website uploaden heb ik wel eens gedaan, was ook vrij simpel, ik had wel het juiste programma daarvoor nodig, echter gebruikte ik dat niet echt waardoor ik het domeinnaam in parkeerstand heb gezet.

Jaren heeft het na Mijndomein bij Versio geparkeerd gestaan, ik kon en kan bij beide eenvoudig doorverwijzen naar een andere website ondanks dat het geparkeerd stond.

Op een gegeven moment kreeg ik een vragenlijst en mocht ik voor een beperkt bedrag een hostingpakket aangeschaft, alleen vallen de instellingen mij zwaar tegen door de ingewikkelde instellingen die ik bij Mijndomein nooit tegen gekomen ben.

Als het forwarden van e-mail adressen dan ook nog afgeraden wordt i.v.m. dat het niet goed werkt, maar wel aangeboden wordt, dan is het niet handig het aan te bieden. Er wordt aangeraden via een Gmail account de berichten door Gmail binnen te laten halen, dat is voor mij de omgekeerde wereld, vooral omdat het forwarden wel aangeboden wordt.

Ik denkt dat ik beter een andere aanbieder kan gaan zoeken, daar ik het een te ingewikkelde manier van handelen vindt.

Hou ik zover ik aan goedkope aanbieders gezien heb over, Strato en Vimex.

Bij Vimex kan ik kosteloos registreren en inloggen zonder daar een domein te hebben,dan kan ik goed in de rondte snuffelen of deze aanbieder wat voor mij is.

Strato maakt momenteel een hoop reclame, echter kan ik mij zover ik weet mij daar niet gratis registreren en aan de binnenkant de instelmogelijkheden zien voor ik ermee in zee zou gaan, dat is wel jammer.

Ik heb in oktober voor een jaar domein bij Versio betaald, heb dus geen haast met zoeken naar een aanbieder die beter bij mij past, maar wil ook niet volledig zitten afwachten.

mod: url's aangepast en email linkjes verwijderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand ervaring met Strato en of Vimex, het liefst beide, dan kan ik daar ook eens een vergelijking maken.

Ik zat met mijn hosting en domeinnamen bij Versio maar ben sinds vorig jaar overgestapt naar Vimexx, dat bevalt erg goed.

Bij Versio was het ook prima maar heb wel het idee dat het bij Vimexx net een procentje beter is, zeker qua backoffice en instellingen.
 
Mijn antwoorden zijn gebaseerd op Versio, een goedkopere vind je haast niet.
Versio kan gewoon gratis doorlinken, email kan je ook instellen, kost haast niets extra's.

Ik snap alleen niet waarom je vanuit het nieuwe domein ook je email wilt ontvangen, terwijl je een website hebt met daarbij ook email.
Dan hou je toch je email van je originele website?
Zo doe ik dat ook anders kom ik in de war. Ik heb diverse domeinnamen die doorlinken naar mijn website, als ik bij al die diverse domeinnamen ook nog de email moet ontvangen, word ik nuts denk ik. Hou het bi 1 emailadres voor je website, veel makkelijker en overzichtelijker,
 
Laatst bewerkt:
Doorforwarden van mail moet geen probleem zijn. Onthoud wel dat je dan je mail normaal gesproken wel terugstuurt via het adres waar je je mail op ontvangt. Ga dus geen fratsen uitvoeren om als afzender weer je eigen mailadres te gebruiken (bijvoorbeeld mijneigendomein.nl terwijl je de mail verstuurt naar de mailserver van mijnanderedomein.nl), want dan loop je inderdaad tegen problemen aan, en dat mails geweigerd worden zonder dat je het ziet, tenzij je in de logs kan kijken wat bij weinig hostings kan.
 
info@example.eu laat ik automatisch doorsturen naar iemand@gmail.com
Hoewel het er staat dat het kan, wordt het afgeraden i.v.m. dat het vaak fout gaat. De optie die aangedragen wordt is door met je Gmail account de e-mail berichten binnen te halen.
Wil je het antwoord van deze hosting aanbieder eens posten want ik ben erg benieuwd hoe het is omschreven.

Forwarden van mail moet geen probleem zijn!
Dit werkt zonder problemen naar 1 of meerdere emailadressen.

forwarding.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan