Een google zoekmachine op je site???

• Onderwerp starter Onderwerp starter FFOM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FFOM

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Heey

Ik wilde graag een zoekmachine op mijn site zetten.
Nou heb ik net wat kennis van html en van het overnemen van java script.
Dus een database maken met php is nog even niet voor mij wegelegt.

Op verschillende website zag ik een google zoekmachine staan, deze zoekt dan op google naar pagina's die van jou website komen.
Dit lijkt mij een erg handig script, maar ik kan hem alleen nergens vinden :(
Kan iemand mij een link geven van een website die dit script bied??

XXX Ayla

Volgens mij beidt Google het zelf aan, maar er komt geen Javascript aan te pas. Het is puur html.

Ik heb zojuist een scriptje voor je gemaakt, gewoon alles kopieren naar je webpagina, en vergeet niet om "Jouw domeinnaam komt hier" te vervangen door jouw domeinnaam. De zoekfunctie leidt naar google, maar alle zoekresultaten leiden dan weer naar jouw site.

Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
var ZoekOpSite = "Jouw domeinnaam komt hier";

document.write("Geef een sleutelwoord in: <input type='text' id='TekstVeld'><input type='button' value='Zoeken!' onclick='Zoek(document.getElementById(\"TekstVeld\").value)'>");
function Zoek(Query)
{
 document.location.href = "http://www.google.com/search?hl=nl&q="+Query+"+site%3A"+ZoekOpSite+"&btnG=Google+zoeken&meta=";
}
//-->
</script>

dat kan ook gewoon zo:

HTML:
Geef een sleutelwoord in:
<form style="display:inline;" action="http://www.google.com/search" method="get">
  <input type="hidden" name="hl" value="nl">
  <input type="text" name="q" />
  <input type="hidden" name="q" value="site:{jouwdomein.nl}"/>
  <input type="submit" value="Zoeken!" />
</form>

Ik heb zojuist een scriptje voor je gemaakt, gewoon alles kopieren naar je webpagina, en vergeet niet om "Jouw domeinnaam komt hier" te vervangen door jouw domeinnaam. De zoekfunctie leidt naar google, maar alle zoekresultaten leiden dan weer naar jouw site.

Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
var ZoekOpSite = "Jouw domeinnaam komt hier";

document.write("Geef een sleutelwoord in: <input type='text' id='TekstVeld'><input type='button' value='Zoeken!' onclick='Zoek(document.getElementById(\"TekstVeld\").value)'>");
function Zoek(Query)
{
 document.location.href = "http://www.google.com/search?hl=nl&q="+Query+"+site%3A"+ZoekOpSite+"&btnG=Google+zoeken&meta=";
}
//-->
</script>

Heel erg bedankt :D hij werkt perfect

Het werkt vast, maar waarom zou je Javascript gebruiken als het niet nodig is?

Daarnaast is de plaatsing van het zoek formulier veel makkelijker te beheersen met puur html.

Je moet natuurlijk doen wat je wilt, maar ik zou geen Javascript gebruiken.

Het werkt vast, maar waarom zou je Javascript gebruiken als het niet nodig is?

Daarnaast is de plaatsing van het zoek formulier veel makkelijker te beheersen met puur html.

Je moet natuurlijk doen wat je wilt, maar ik zou geen Javascript gebruiken.

Helemaal gelijk gewoon. Dan hebben die bezoekers zon oude browser zonder javascript
heb je dat probleem weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan